Morty999 Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 Fåreslår at du snakker med denne karen:http://bimmers.no/forum/memberlist.php? ... ile&u=2337 Han kan lage et pnp sprut til deg for en rimelig penge. støtte den der! eivind er en god kar som lager det du vil
bergan01 Skrevet Mars 18, 2013 Forfatter Skrevet Mars 18, 2013 Fåreslår at du snakker med denne karen:memberlist.php?mode=viewprofile&u=2337 Han kan lage et pnp sprut til deg for en rimelig penge. støtte den der! eivind er en god kar som lager det du vil Har sendt avgårde melding til han nå Har noen her inne erfaring med War Chip? Iforhold til det jeg leser vil jeg jo kunne justere både tenning og bensin, og ha 4 mapper å switche mellom, og det er jo i utgangspunktet det jeg trenger? Her er en link: https://www.millerperformancecars.com/war-chip.html
Morty999 Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 joda, men du må jo ha noen som er riktige. selv om det er 4 map i den så er det ikke sikkert di er riktige. aldri sett eller brukt sån før men du kan kanskje lage ditt eget på no vis ?
bergan01 Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Skrevet Mars 19, 2013 joda, men du må jo ha noen som er riktige. selv om det er 4 map i den så er det ikke sikkert di er riktige. aldri sett eller brukt sån før men du kan kanskje lage ditt eget på no vis ? Nei det er klart, får med oppstartsmap. Utover det så må det nok justeres betraktelig, men å kunne switche mellom mapper kan vel være hendig om man veksler mellom 2 ladetrykk f.eks? Har lest litt mer ifh til min Ecu, viser seg at jeg har motronic v1.1 , og war-chip er ikke kompatibel med dette. Så evt da må jeg få tak i en ecu som slutter på 179, men da er vi jo plutselig oppe i litt kostnader igjen. Har noen vært borti det som heter Ostrich 2.0 ? Er en slik emulator man kobler inn der motorstyringschipen egentlig sitter, og bruker sammen med f.eks tunerpro Rt Kan se litt på selve programvaren og funksjonene fra ca 5min i denne videoen Disse to tingene kommer totalt på ca 250$
bergan01 Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Skrevet Mars 21, 2013 tøft prosjekt skall følge med her Kjempebra! Gjerne kom med innspill folkens! Da har jeg løst motorstyringsknipa jeg var i, slik blir planen: -Bytte til 179Ecu da den har motronic 1.3 og jeg har 151 ecu med motronic 1.1 som ikke er kompitabel med programvaren og emulatoren jeg skal bruke -Ostrich 2.0 som fungerer som en chip-emulator, dvs at den plugges i chip-kontakten i ecu og med en kabel derifra til emulatoren for så inn i pc. http://www.moates.net/ostrich-20-the-ne ... p-169.html -TunerPro RT software til pc som brukes til å endre verdier på alt fra tenning, gnist, bensin osv. Den leser også av verdier live, og kan endres live. http://www.tunerpro.net/features.htm -Fått kjøpt map til oppsettet mitt som er blitt kjørt med samme dyser og trykk, så mest sansynlig vil det bli lite justering som skal til Totalt kom dette på 1700kr og jeg vil da ivareta alle vanlige funskjoner til ecuen, f.eks styringen til Automatkassa og alt er plug and play. For de som driver med budsjettbygg kan jo dette være en veldig rimelig løsning med mange alternativer, men vi får vente å se hvor bra det blir før jeg skryter det opp i skyene. I tillegg til dette skal jeg ha en bredbåndslambda til å få finjustert mappet. Kom tilfeldigvis innom en bilxtra som hadde 50 prosent på alt, så da ble det handling av 3" hele veien, med en rørlyddemper og en oval sportsdemper. Blir til at jeg sveiser dette til uka og tar da vekk katalysatoren, men lager til slik at jeg kan hive den på ved godkjenning.
bergan01 Skrevet Mars 26, 2013 Forfatter Skrevet Mars 26, 2013 Hahahaha, jeg ler meg ihjel. Var å henta manifolden som jeg skulle sveise om istad. DEn ble kjøpt via ebay, og kom totalt på 1900kr og var i rustfritt. Synes pakka så jævlig liten ut, ikke så rart ettersom de har klart å sende meg en honda jazz manifold. Ettersom frakta var på hele 160 dollar regner jeg med at de rett og slett lar meg beholde den og sender meg en ny.
bergan01 Skrevet April 2, 2013 Forfatter Skrevet April 2, 2013 Har nå nye skiver på hele bilen og nye klosser bak, har også fått dysene og topp. Nå venter jeg på turbomanifolden jeg har kjøpt
kristofferolsen Skrevet April 2, 2013 Skrevet April 2, 2013 følger med regner du med mye effektøkning på 0,4bar?
bergan01 Skrevet April 5, 2013 Forfatter Skrevet April 5, 2013 Følger med! Svart PM også Takk for det Regner med at vi møtes etterhvert også mtp felles bekjente! følger med regner du med mye effektøkning på 0,4bar? Litt usikker på om det blir 0,4, men om jeg bruker wastegate fra 745i så er vel det standard trykk om den ikke er justerbar, men målet er iallefall å kunne nærme seg 300 motorhester som er driftsikre og uten å trenge å kjøre med for høyt trykk. For å nå 300 med 3L blokka tror jeg nok at jeg må lade litt mer enn 0,4
Morty999 Skrevet April 5, 2013 Skrevet April 5, 2013 300hk er jo bare barnemat for en m30 2,8l m30n min bremsa jo 320-30hk uten noe spesl grom map på 0,7-8bar
bergan01 Skrevet April 5, 2013 Forfatter Skrevet April 5, 2013 300hk er jo bare barnemat for en m30 2,8l m30n min bremsa jo 320-30hk uten noe spesl grom map på 0,7-8bar Hadde du ARP og annen pakning da? Høres artig ut
bergan01 Skrevet April 7, 2013 Forfatter Skrevet April 7, 2013 Da har jeg fått 179hjernen også som har motronic 1.3 , så da mangler jeg kun Ostrich 2.0 før jeg har "budsjett-sprutet" oppe å går. Kan ramse opp: 179 ecu 500kr Ostrich 2.0 chip-emulator 1000kr 350cc dyser 500kr Tunerpro RT 200kr Totalt 2200kr Ikke galt for et oppsett som lar deg kontrollere det du trenger:
Morty999 Skrevet April 7, 2013 Skrevet April 7, 2013 300hk er jo bare barnemat for en m30 2,8l m30n min bremsa jo 320-30hk uten noe spesl grom map på 0,7-8bar Hadde du ARP og annen pakning da? Høres artig ut kun arp på org pakning. men trenger ikke arp heller på det lille trykket der. org bolter og pakning tåler fint 1-1.3 bar. sålenge alt er mappet bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå