Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle dra i fra jobb i dag, starta opp bilen. den gikk i et par sekunder og så døde den

så når jeg prøvde og starte igjen virka den som at den var helt uten komp, startern dro motoren lett som bare det. kollegaen min og jeg sto og klødde oss i hue litt, før han svippa meg hjemmom. tilfeldigvis kom da naboen ut og han jobber jo da på bavaria, han mente at det var de hydrauliske løfterne som var tømt for olje, og at je bare måtte dra den på startern i en evighet så kom den til og starte etterhvert. detta hørtes jo veldig snodig ut. men en evighet med prøving ble det til slutt liv i den igjen. noen som har peiling på hva som kan være galt når noe sånt som dette skjer? er det noen som har opplevd liggnende?

er mobil1 olje på motoren, type 0-40. har kjørt ca 10000 siden sist oljeskift. så skal ha ny olje på den nå. så kan ikke helt se at olja skal være problemet heller

Skrevet

Det hjelper ingenting.

Dette er noe som skjer med m50-m54 serien en sjelden gang.

Jeg mener det har noe med at oljefilmen i sylinderne å gjøre.

Veldig ofte hjelper det å helle litt olje ned i plugghullene å deretter kinne en liten stund.

Dette kan skje helt pluttselig, men jeg aner ikke hvorfor.

Skrevet

Det var noe naboen sa også, ante ikke hvorfor det skjedde. Blir oljebytte til uka i hvertfall. Hvordan er det og bytte kjedestrammer og kjede på disse? Motoren har gått 170k nå, men kjede burde vel holde lenger enn det?

Skrevet

Meget sjeldent noe tull med kjede på disse. Aldri vært borti det selv.

Det er ingen hensikt å bytte kjedestrammer med mindre du hører noe ulyd fra motoren / registerområdet.

Skrevet

har opplevd dette selv på en opel eg hadde, men da stod bilen i 1 uke.

min hørtes og ut som 0 komp, men dro den på starteren så kom den til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...