Jump to content

Justering av dieselpumpe e39 525tdsa

Recommended Posts

Posted

Hei. måtte ta service på dieselpumpa da den lakk som ei sil. fikk en bekjent som driver et verksted til å plukke den ut å skifte alle pakkninger. Problemet er at han ikke får justert den riktig, slik at den enten ikke starter eller går som den skal. Han nevnte at topplokket måtte være 100% rettmontert, og at det var på 10dels millimeter.

Lurer med dette på hvor jeg kan sende den inn for å få den justert til lavest mulig pris? har brukt alt for mye penger på denne skitbilen, så vil få den i gang slik at jeg for solgt den å slette litt av lånet.

Takker for svar! mvh s.boneng

Posted

Bare ta å justere mens motoren går på tomgang. Ha av innsuget å bank på huset til den går reint på varm og kald motor. Litt tid krevende.

Posted

Er ikkje bare bare å skifte tetninger på den pumpa. Send pumpa til et verksted som faktisk veit hva dei driver med for å sleppe unødvendige ekstrakostnader. Dieselguruen her til lands er Terje Raymond(trf-racing). Send han ein pm først som sist. Har styra ein del med gammel bmw-diesel sjøl men trf-racing er vegen å gå. Har fått diverse råd og hjelp av han sjøl og det han ikkje veit om m51d25 er nesten ikkje verdt å vite:)

Posted
Dette er vel en stempel pumpe. Så da må den stilles med måleur for og bli helt nøyaktig. Jeg bruker D vertfall

Ikke på stilleverket.