Gå til innhold

problemer med el-nettet på 92 mod e36 coupe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

okei, skal prøve å forklare dette så godt som mulig men regner med at det ikke er så mange som har vært borti dette ^^

i gårkveld var jeg uti grøftkanten da jeg rygget uten sikt, og etter det så har sikring nr 7 og 37 røket konstant! fikk ikke åpnet vinduene og sentrallåsen funket ikke, brukte dagen idag på og gå gjennom ledningsnettet og fant ingen åpenbare feil, løsnet på releene og satte dem på plass igjen, så plutselig kunne jeg sette i sikringene igjen uten at de røk, da var begge probleme fikset, men så oppsto det nye problemer istedet :P merket først at sellom bilen var avslått så står lysene i dashbordet og speedometeret på, bensinmåleren og speedometeret funker ikke ( men temperaturmålern og det andre funker som det skal) kan heller ikje regulere på varmen i bilen, når jeg slår av bilen så kommer det varsel lyden for lysene på ( selvom bryteren er avslått, må ta ut sikring nr 7 for at lysene nå skal slå seg av i speedometeret )

håper på at relee eller noe slikt er gåen, hvis ikke må jeg bare ta den inn på verksted :)

1y256vzg1vieg0p5qn6c.jpg

87dt46jfq49if7mi9gvv.jpg

Skrevet

Tok av polene i morrest som du sa men har lite håp for at det er så enkelt :) nei har ikke fått tid til det enda, men skal sjekke det senere idag :)

Skrevet

Hadde samme problemet med den jeg hadde.

Kabelen inn til koffertlokket hadde gnisset i "knekken" når du lukker igjen,så lå flere ledninger rett til jord under teppet på førersiden.

Skrevet

Ja,stemmer. Var sedan jeg hadde.

Kabelpakka som går fra karosseriet og over i luka blir bøyd fram og tilbake, og tilslutt går det hull på ledningene. På min var det 9-10 ledninger smeltet sammen i en klump :P

Denne kabelpakka går langs gulvet under teppet på førersiden,og under der er det mange koblingspunkter.

Er gulvet veldig fuktig her kan det også lage masse eltrøbbel.

Skrevet

Okei er ingen synlie skader på kablene der bak, nettop løsnet førersetet så får se der nå :) er litt fukt siden den står i varm garasje ja mn skal i teorien ikke påvirke kablene så lenge dem er hele og fine :)

Skrevet

Bra du fant ut av det,er en feil som går igjen på mange e36 dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...