chrsel Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Sikkert mange tråder om dette før, men prøver meg likevel. Har en knapt 3 år gammel 316d, men bilen har likevel gått 178.000 km. Hva er risikoene ved å trimme/chippe en bil med så høy km-stand? Bilen er langkjørt, så tviler på det er noe spesiell slitasje på motor/girkasse.. Og hva vil gi meg best effekt for pengene? Powerbox, softwareoppgradering...
LarsBMW Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Softwareprogrammering er så og si utelukkende å anbefale fremfor powerboks pga. at man da får forandret flere nødvendige parameter. Er vel helst turboaggregatet som er mest utsatt her for trøbbel.
chrsel Skrevet Mars 20, 2013 Forfatter Skrevet Mars 20, 2013 okei, så er det galskap tro? Kunne virkelig tenkt meg litt mer trøkk i motoren, men kjipt dersom turboem takker for seg med en gang.. noen anbefalinger på hvilken type softwareoppgradering i så fall?
LarsBMW Skrevet Mars 20, 2013 Skrevet Mars 20, 2013 Hadde ikke vært så bekymra. Må jo prøve for å finne det ut. Kan være lurt å kjenne på akslingen om turboen er ok før man tuner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå