Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp godtfolk :)

Jeg sitter å titter på grenrør til min E46 M3 og er inne på Schmiedmann.

Grenrør til denne varierer fra 8000,- til 32000,- for en bananmanifold ink. highflow cat..

Er forskjellen på disse så store effekt og lydmessig som pris forskjellen?

Det er montert bakpotte på denne fra før av, men har lest på forskjellige forum at grenrør er en god investering for både å få ekstra effekt og for å få frem den hærlige lyden.

Hva er deres tanker og erfaringer?

Skrevet

Hmmm.. Det orginale grenrøret på s54 ser jo ganske så bra ut da... mulig du kan hente litt på en highflow cat, men på grenrør har jeg mine tvil.. Det flower jo fint 550hk med kompressor også..

Skrevet
Hmmm.. Det orginale grenrøret på s54 ser jo ganske så bra ut da... mulig du kan hente litt på en highflow cat, men på grenrør har jeg mine tvil.. Det flower jo fint 550hk med kompressor også..

Ok. Så grenrør koster kanskje mer enn det smaker altså. Over 30.000 er jo ganske mye penger.. Jævlig synd å betale så mye, også blir jeg skuffet over resultatet :P

Skrevet

Ok. Så grenrør koster kanskje mer enn det smaker altså. Over 30.000 er jo ganske mye penger.. Jævlig synd å betale så mye, også blir jeg skuffet over resultatet :P

For 30000,- har du jo nesten et ESS 550kit

Skrevet

For 30000,- har du jo nesten et ESS 550kit

Hehehe, ja det er kanskje sant.. Men jeg ønsker å ha ting godkjent. Og er vel dyrt og mye styr å få kompressor / turbo godkjent i vognkort..

Har også hørt at ramma lett kan sprekke på E46 som er en svakhet på disse bilene ved trimming?

Skrevet

Det lille man kan hente ut ved å bytte grenrør på en M-motor er nok minimalt. De grenrørene er såpass gjennomtenkt at man kan i verste fall risikere å miste effekt, kommer an på hva de som lager og selger grenrør kan og ikke... :)

Skrevet

Du tenker nok på subframe disater. Det er noe som skjer på de vanlige e46 modellene.

M3 har forsterkninger der orginalt:)

Kan kanskje øke effekten litt om du bytter til kammer fra csl og får mappet motoren din på nytt, ellers er det vanskelig da s54 motoren er tilnermet perfekt:)

Skrevet

Ja se her hva jeg lærer :) Da sparte jeg meg for de 30.000. Da gidder jeg ikke tenke så mye mer på å kjøpe grenrør hehe.

Takker for infoen gutta. Supert å få litt input:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...