Gå til innhold

trenger hjelp med å ta ned bakstillinga :) bmw e30

pj0tr
 Share

Anbefalte innlegg

hei, holder på å ta av bakstilling på bilen min. er en e30 318i. har tatt ned eksosen helt fram til forrøret.

lurer på om jeg kan koble av akslinga helt inntil diffen eller om jeg må koble den av lengre fram før jeg kan starte med å løsne traversen og diverse.. er vell kansje best å ta av diffen først og så ta av traversen ?

og en ting til. har trommel brems på min, ser at det går bremserør inn til trommelen. kan jeg bare koble de av eller må jeg sette klemme på slangen lengre fram før jeg gjør det ? :)

er ikke akkurat mekaniker, men tar heller å skrur hjemme en sende den til verksted.

på forhånd takk, håper på svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor du løsner mellomaksel er opp til deg, men er vel lettest og komme til forran?

Om du tar av diffen er jo også opp til deg (Trang og komme til hvis du har ''hjulbrønn'' til reservedekk syns jeg)

Men fordelen er jo at travers veier mindre når du skal ha ned den (Greit hvis du må løfte den ned på jekk alene.

Ang. Bremserør så kommer det fortsatt til og renne litt ut når du kobler av bremserør(Og du får luft i systemet),

jeg ville bare ha tappet ut det du får ut så bytta/lufta bremsesystemet på nytt når du har montert alt sammen igjen:D

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er vell like greit å bytte/lufte hele bremsesystemet mens man er igang :) tok ned diffen nettopp. når jeg skal montere igjen er det vell en fordel å stramme til akslingene på diffen med momentnøkkel? eller er det bare tutogkjør? hehe takk får svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...