Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Som topic, så sliter jeg med lekasje rett ved innspeksjons hullet under setet bak på høyre side.

Det lukter bensin inni og utenfor bilen. som dere kan se på bilde så er det en liten "pytt" med bensin på lokket til pumpen.

Det som er så merkelig er at det ikke lekker hele tiden, den kan virke som den lekker når det er mye bensin i tanken. jeg har ikke merket noe uvanelig med bensinforbruket heller.

Men jeg har en liten mistanke at det mangler en slange på det ene bøå røret som kommer opp fra lokket.

Jeg kan heller ikke se at det lekker fra noen av slangene under inspeksjons lukene. Venstre side er helt fin og tør.

Er det noen som har innspill til hva som kan være galt med bensin systemet mitt?

tjcws8xg01kb3u51mp0o.jpg

xp00o877m6cuuesyff99.jpg

Skrevet

Har ikke tatt av noe slange på dette bilde. Hvor er det denne slange skal kommen fra?

Og klarer man og fikse denne feilen uten å ta ned tanken?

Skrevet

slangen som mangler er koblet fra den ene siden til tanken til den andre siden. legger til et bilde av hvordan den går. btw den gjenomsiktige slangen skal ikke være der den er. det er den svarte med blå mitt du mangler. vis den er koblet på andre siden av tanken så er det sikkert noen som har mustet den eller noge når du har skiftet bensinpumpe eller noe. er ganske trangt men skal nok klare dette uten å løsne tanken.

pyb33cgnvymezros1rt5.jpg

Skrevet

Ligger sikkert inni der enplass den ledningen.. eller så er den fjernet.. Deletegningene finner du også på gs om du trenger.. Der står sikkert Størrelsen på bensinslangen. Benytt aldri biltema slanger da lekker det snart igjenn.

Det skvulper nokk opp i den manglende slangen trolig når du har full tank.. derfor lukter det bensin ect om dette ikke var innlysende ;)

Få det satt på å vips problemet er borte

Skrevet

du har facelift pumpe, du skal ikke ha mer enn en slange der.

er riktig sånn du har det nå.

men kan se ut som det lekker litt fra den slangen som sitter der. har du prøvd å stramme den til?

eventuelt kan du prøve å stramme ringen rundt tankarmaturet

Skrevet
du har facelift pumpe, du skal ikke ha mer enn en slange der.

er riktig sånn du har det nå.

men kan se ut som det lekker litt fra den slangen som sitter der. har du prøvd å stramme den til?

eventuelt kan du prøve å stramme ringen rundt tankarmaturet

Det er sant det du sier. Forsket litt på det idag, og alle slanger er der de skal være.

Det kan virke som det er den slangen som lekker, men fant ikke hull eller sprekker i den. Strammet slangeklemmen, den var ikke nevneverdig løs. Ringen rundt pumper var heller ikke løs. Den satt dønn!!!

Fylte full tank også idag for å se om jeg kunne finne noen lekkasje. Kjørte også litt villmann for å se om det gjorde utslag. Men fant ingen lekkasje.

Merkelige greier dette her!!! :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...