EliteWolf Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Startet min E39 nå igår for første gang siden Januar da jeg kjøpte bilen og kjørte den hjem fra Kristiansand til sandefjord(latt den stått lagret i vinter), og den starter på første drag, gikk jevnt, men etter et halvt minutts tid, så kveler motoren seg. Prøvde å gi gass, men akkurat som motoren får alt for mye bensin :/ Når jeg tok pedalen i bunn, så smeller det som bare rakkeren fra luftinntaket! (kan være fra andre steder, men høres ut som det er fra det omerådet) Har tatt ut batteriet i vinter, så det ikke skulle fryse, så første jeg tenkte var at noe hadde 0 stilt seg, og kun trengte en diagnose, men nå lurer jeg sterkt på om blokka/toppen kan være sprekki. Har ikke sett tegn til vann på peilepinnen eller i oljelokket, men kjølevesken ser noe guffen ut! ( se bilde ) Har ikke testet kjøleveskens frysepunkt og slikt. Gikk ut ifra det skulle vært greit når forrige eier påstod slik service var tatt rett før jeg kjøpte bilen. Aner ikke om det er putta på noe radiator / blokktett noen gang på bilen, men og dette kan komme av slikt, eller rett og slett bare er banding av avleiring, rust og slikt... Liker det ihvertfall ikke! Har ikke målt kompresjon på motoren enda, tenkte å ta det ikveld, men hadde vært supert om noen kunne komme med noen tips her!
Morty999 Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 om det smeller fra innsuget så tyder det på for lite bensin.
EliteWolf Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 At den får for lite bensin? For den smeller kun når jeg tråkker pedalen i bunn. Evnt, er det mulig å justere selv?
Morty999 Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 ja den får for lite bensin. er ikke så mye å få justert men er det bare når den er kald el varm ? om det er når den er kald så vil jeg tippe vanntemp sensor som er syk
EliteWolf Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 Det er konstant hele tiden, både på varm og kald motor...
EliteWolf Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 Men tror nok du har rett med at den får for lite bensin! Pluggene var helt sort sota, samt lot en plugg stå i (uten plugghetta på), og startet bilen, lite tegn til foktighet! Med en plugg ute mens jeg sjekket komp. så gikk bilen like gæli som den gjorde på alle 6 cyl. Komp'n lå på mellom 140 - 150 PSI (Litt under 10 bar), det er vel ganske så normalt..?
Morty999 Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 bilen skal ikke startes da du tar komp test. men att plugga er sota er nok fordi den ikke går reint, og att den får for mye bensin da den prøver å gå, + att den får for lite bensin da du prøver å gi gass. åssen motor har du da ?
EliteWolf Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 Øøø, akkurat .. hvordan måles da komp. test? Er vel m52b23 den typen heter
EliteWolf Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 Okei! Da får jeg ta ny test når jeg kommer meg bort på jobben imorgen Takk så langt! Men har ikke noen gode ideer for hva som kan gjøres med nåværende informasjon?
Morty999 Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 bensinfilter eller bensinpumpe kanskje. siden den har blitt sånn over vintern ?
EliteWolf Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 Hmm.. Vært et forsøk! Bensinpumpa sitter i tanken? (samme prinsipp som på e36?)
Morty999 Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 ingen anelse på di der men den sitter nok i tanken ja, filteret sitter nok utafor.
EliteWolf Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 Oki, prøver det, og får håpe det hjelper ^^ Hjertelig takk skal du ha
killarinc Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Dette har jeg vært borti mange ganger. Er som regel sensorfeil, lmm eller falsk luft
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå