tyggen Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Hei folks Har en 2010 318D E 91 M-Sport som jeg vurderer å skifte fjærer og støtdempere på. Er knallfornøyd med bilen, men er kanskje blitt litt for "gammel" da jeg synes den er for hard. Synes den er knallhard i humper og på dårlig vei samt fartsdumper. Jeg har ikke lyst å selge bilen og lurer på om den vil bli mer komfortabel om jeg fjerner sportsunderstellet (fjærer/dempere) og monterer på standard fjærer og dempere? Slike som er på modeller uten m-sport. Er det noen som har erfaring med begge deler? Er det stor forskjell i komfort på M-sport og standard? Vil dette føre til en verdiforingelse på bilen? Synes tanken er god for med den utrolig dårlige veistandarden vi har her i landet, så blir det ikke sportsunderstell på meg igjen. Håper at noen som har erfaring på dette, kan gi meg noen gode råd. På forhånd takk Tyggen
Sonus Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Hvilken dekkdimensjon kjører du på? Har selv e91lci m-sport med 18" og det er ganske så stivt. Spesielt med run flat dekk. Ville først prøvd høyere profil og byttet ut run flat dekken før jeg bytter ut m-sport understellet hvis jeg var deg
tyggen Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 Hei, takk for svar På vinterdekka kjører jeg 225x17 med runflat, men på sommerdekka har jeg 225x18 og ikke runflat. Hadde runflat på sommerdekka med 255 bak og 235 foran, bytta til 225 på alle hjula og den ble bedre da. Synes likevel den er hard uten runflat også Piggfri vinterdekk er jo normalt mykere å kjøre på, enig med deg at jeg kanskje bør skifte vinterdekka da. Vet du forresten hvor høy profil jeg kan gå opp til på 17 og 18 toms? Kanskje bør jeg sjekke litt ang dekk, sikkert billigere enn å skifte ut sportsunderstellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå