Spectral72 Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Da oljekjøler ble skiftet, tok jeg ut Radiator. Nå er denne på plass, og jeg skulle få bilen varm og peile olje på automat kassen. Nå er det sånn at bilen går varm, er det fordi det ikke er vann i systemet og vannet blir ikke ført rundt av vannpumpa ? Eller er det også mulig at det er for mye vann i systemet at den blir varm på den grunn ? Jeg fylte jo opp radiator med kjølevæske før start. Sigmund
Fisher Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Åpnet du lufte skruv på termostat/radiator å fyllte helt opp så det kom ut av lufte skruven? Å ikke noen spesielle vinkler bilen stod i.. men helt plant?
Spectral72 Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Skrevet Mars 24, 2013 Det var nok kanskje ikke det som ble gjort med det første nei. Bilen står på bukker i garasjen og er i rimelig plan posisjone, den heller egentlig litt opp med nasen. I nattens mulm og mørke kjørt jeg igjennom lufte prosedyren her på forumet, så nå viser ihvertfall ikke varme nåla i bilens instrument noe varmere enn midt i midten. Men er litt redd for at det kan ha gitt følger med denne ene gangen for varm ett sekund eller to.
Fisher Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Jupp som oftest er det å lufte det skikkelig. Ja det er lettere å ødelegge på 6ere enn 4ere.. Serlig fordi det er delay på temp sensoren som gjør at når du får han på rød så er egentlig motorn mye varmere. Men.. DEt avhenger av hvor du var på temperaturen / hvilken kjøring du bedrev, om du bare var så vidt over midten ect så er det ikke nå å bekymre seg for.. Bunna du ut hele målern (maks høyre) så ville jeg vært bekymra.. Men det finner man fort ut når man kjører med den. Men om du aldri var ute å kjørte me den så skal det mere til da motorn aldri gikk på nå serlig belastning. Å jeg regner med du ikke bare forlot han stående i en time liksom.
Spectral72 Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Skrevet Mars 24, 2013 Var ikke ute å kjørte nei, drev egentlig under bilen å målte temp samt påfylling av automatolje. Bilen stod å sveiv på tomgang etter jeg hadde kjørt igjennom gira. Det begynte å dryppe litt fra radiator, slik at jeg trodde muligens at jeg ikke hadde stramt til slangeklemmene skikkelig etter jeg satte Radiator i bilen. Var ikke før jeg kom meg opp av grava, så kjente jeg at det var litt trykk i slangene, og tenkte... fanken... lufting... Men som tidligere skrevet i en annen tråd, så stoppet bilen på tomgang før jeg fikk stanset den selv. At den har blitt rimelig god varm tror jeg nok, men vi snakker om rimelig liten periode. Den lufta og trykket som var i slangen der, kan det ha blåst ut i bakant eller forkant av luftinntaket... da jeg mener det hørtes ut som "voff" da bilen stoppa. ?
Fisher Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 stoppet selv ja... nei det er bare synsing.. Hørtes ut som bilen selv stoppet seg selv.. Men om disse kan det vet jeg ikke.. går han fint nå så er det vell ikke noe å henge seg opp i
LK Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Du har mest sannsynlig fått ei luftlomme der hvor tempsensoren sitter,og da skyter tempnåla i været. Det skjedde på min flere ganger når det var lekkasje i termostathuset. Ha litt turtall når du lufter og bruk god tid,det tar ganske lang tid å få ut all lufta.
Fisher Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Alle sier det tar lang tid. Aldri opplevd.. Funker hver gang.. Det eneste eg gjør er å ta det rolig samt glemme slanger osv.
LK Skrevet Mars 30, 2013 Skrevet Mars 30, 2013 Det jeg mener er at det tar litt tid før man får såpass varme i motoren til at termostaten åpner og det blir sirkulasjon i kjølevannet. Men mulig min er ekstra treg,bruker 92 graders termostat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå