hon Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Har byttet abs-sensor venstre side framme. Automatkassen giret ikke automatisk over 50km/t, pulserende bremsepedal under 50 km/t og varsellys. Nå girer kasse bra og bremsepedalen føles bra igjen. Men varsellys lyser og det er ikke noe abs elle asc funksjon ennå. Spørsmålet er om feilkoden må slettes for at det skal bli bra igjen eller om det mest sannsynlig er flere sensorer som ikke virker. Har alle sensorene liggende så det er ikke noe problem. Får utslag på speedometer av venstre bakhjul men ikke høyre. (Sjekket på is). Så dette betyr vel at venstre side bak også har fungerende sensor. Har noen erfaringer med dette jeg spør om?
bjalle Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Da jeg skiftet på min slukket lampa selv etter ett par minutters kjøring,men jeg kobler bestandig fra minus på batteriet når jeg skifter deler i elsystemet,selv om det sikkert ikke er nødvendig.abs\asc nuller seg selv når det er feilfritt.Sjekk også om det er hel asc vaier på innsuget.
hon Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Skrevet Mars 24, 2013 Da fortsetter jeg nok å bytte sensorer tenker jeg. Hva er asc-vaier på innsuget?
bjalle Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Bare kikk på innsuget ved manifold så ser du den,eneste vaier der(regulerer gassen når antispinn slår inn)ryker den så lyser lampa,du ser om den virker når du slår på tenninga ,da tar systemet en selvtest de første sekunder.
hon Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Skrevet Mars 24, 2013 OK. Vet hvilken vaier du mener. Stemmer at den beveger seg ved oppstart ja. Skal sjekke den. Tar nok resten av sensorene også. Tenker å fortsette med høyre foran og høyre bak hvis det fortsatt lyser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå