Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

driver å vurderer kjøling av hvertfall diff, men er litt usikker på hvordan dette blir gjort m tanke på oljemengde og slikt ?

jeg må jo ha en pumpe og en kjøler, men når jeg da fyller opp diffen så vil jo endel av olja forsvinne i pumpe og kjøler...

noen her som har gjort dette som kan forklare litt om hvordan det skal gjøres for att det skal bli riktig mengde olje i diffen og att det virker ? har en liten kjøler jeg tenkte å bruke, må bare handle ei pumpe.

men burde jeg da lage ett ekstra uttak i baklokket på diffen til dette? så jeg får fylt olje uten å måtte demontere slanger osv ?

noen som har tips ?

Morten

Skrevet

er sånn jeg har tenkt på også, skal ha annet lokk med god plass til å lage innløp utenom.

men hvordan skal man få fylt dette riktig? m tanke på att kjøleren sitter somregel høyere enn diffen + att når pumpa går så drar den jo med seg endel olje, må jeg starte pumpa og så fylle olje da ? :?

Skrevet
er sånn jeg har tenkt på også, skal ha annet lokk med god plass til å lage innløp utenom.

men hvordan skal man få fylt dette riktig? m tanke på att kjøleren sitter somregel høyere enn diffen + att når pumpa går så drar den jo med seg endel olje, må jeg starte pumpa og så fylle olje da ? :?

Mhm, tenkte samme jeg også, så må vel starte den, så fylle, men da er de jo bare å sette på et lite batteri å prøve, så sjekke om oljen renner ut, vist ikke fylle etter ? ;)

Skrevet

du må fylle kjøleren, slangene og pumpa. så må du fylle opp diff. men vær forsiktig med dette sånn at ikke olja renner tilbakers i klokka når du stanser dette. om så blåser du simmeringene rundt flensene. brukte selv enveis ventiler men disse sluttet og virke og oljen rant til bakers.

enkleste er vel og sveise på flere og større kjøleribber på diffen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...