Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallaien!

Va litt uheldig å sladda borti en fortauskant med venstre bakhjul så det blei skeivt:( Og etter det ville ikkje bilen gå fremover!..

Den bare skrangla då eg satte den i gir og prøvde å kjøre.. Så rekna med diffen m/meir e gåen!?

Kan eg bruka understell deller fra ein 318 - E36 sedan 93.mod automat, til min 318is??

Skrevet

Ja, IS har annen utveksling og større bremser. Det er samme bremser på 318is, 320, 323 og 325. 316 og 318 er annerledes. Mener noen av dem har tromler bak også? Tror ikke 316/318 kom med skiver bak engang.

Skrevet
Ja, IS har annen utveksling og større bremser. Det er samme bremser på 318is, 320, 323 og 325. 316 og 318 er annerledes. Mener noen av dem har tromler bak også? Tror ikke 316/318 kom med skiver bak engang.

Er det touring 316-318 har den samme bremser bak som 318is 320 325-> mens coupe 316 og sedan 316-318 har tromler.

323 har samme bremser som 328 (ventilerte skiver bak)

Jeg brukte bakstillingen på min touring da jeg satte i 318is motor. Da vel og merke i en 316 touring (skiver bak). Så ting passer omhverandre på 4r motorene, så ser ingen grunn for at bakstillingen ikke passer om du ikke bryr deg om det blir tromler bak.

Men ville helt klart fått tak i en komplett bakstilling fra en med skivebremser.

Skrevet

316i og 318i med automat har 4.45 utveksling

316i,318i,318is og 320i med manuell har 3.45

Så om du setter den Diffen fra automat bilen over på din, vil du få bra aks.

Høyt turtall i 5gir i 80-90km.

Å automat Diffen er den svakeste Diffen du får tak i til e36

Skrevet
316i og 318i med automat har 4.45 utveksling

316i,318i,318is og 320i med manuell har 3.45

Så om du setter den Diffen fra automat bilen over på din, vil du få bra aks.

Høyt turtall i 5gir i 80-90km.

Å automat Diffen er den svakeste Diffen du får tak i til e36

Hm.. mistenker at den diffen eg har i no e fra ein automat då!..

Stemme iallefall som du seie... turtallet e veldig høgt når eg kjøre i 80-90.. Så syns eg den har vert litt slarkete tidligare..

Sikkert derfor den svikta no..

Skrevet

100%sikker at det er diffen da? Kommer det noen ulyder når du prøver å kjøre? Kan nemelig også være drivknuta som er gått. Evt så kommer det en slags "knirkelyd" fra hjulet. Er vel laget så det billigste ryker først, ergo drivknute ryker før diffen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet
100%sikker at det er diffen da? Kommer det noen ulyder når du prøver å kjøre? Kan nemelig også være drivknuta som er gått. Evt så kommer det en slags "knirkelyd" fra hjulet. Er vel laget så det billigste ryker først, ergo drivknute ryker før diffen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hm.. nei er jo ikke 100% sikker!

Men mistenker det siden den fikk seg en trøkk i sida.

Den kommer noen kvasse skrangle lyden når jeg prøver å kjøre.. akkurat som om noen tagger i diffen er knekt..

Men hadde vert supert om det hadde vert drivknuten! Må sjekke mer..

Skrevet

Sikkert slått hjulageret til f.. mulig stikkakslingen din er ødelagt og. Prøv å riv/slit i hjulet, da ser/hører du om lageret er gåent. Er en del bæringer osv som tar støyten, er slettes ikke sikkert at diffen er ødelagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...