MagnusA Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Jeg har et problem med mellomakselen til en -02 E46 320D. Problemet er at den spiser hardyplater og opphengslager ca hver 10 000km. Mellomakselen er nylig avballansert på nytt, men allikevel holdt den nå bare 6000km før hardy plata var filler igjen. Jeg monterte akselen selv tilbake på bilen og brukte kun de shims som var der fra før når jeg monterte det sammen. (Denne har jo 3-delt mellomaksel med to opphengslager og to knuter.) Noen som har forslag til hva som kan være problemet?? Hvor følsom er den med tanke på dette med shoms og at detn er "rett".
Aroid Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Har du vibrasjoner i bilen? Alle ledd står 90 grader for skjeld?
D.Toft Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 den bør jo være så rett som mulig i alle retninger. jeg strekker snor bak til fram og måler sidelengs og opp/ ned.
MagnusA Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Har du vibrasjoner i bilen?Alle ledd står 90 grader for skjeld? Blir vibrasjoner når hardy plata er bare filler.. Må byttes hver 10000 km. Hadde aksel til service og avballansering uten at det hjalp.
Aroid Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Har du vibrasjoner før at Hardykobling blir ødelagt? Fungere glidere på mellom akslingen? Alle kryss er lett å vri og ingen slakker og alle krysser står med 90 grader forskjeld? Alle motorfeste er bra? 150hk? Hvordan er vinkling i mellom gearkassen og mellom akslingen?
MagnusA Skrevet Mars 26, 2013 Forfatter Skrevet Mars 26, 2013 Har du vibrasjoner før at Hardykobling blir ødelagt? Fungere glidere på mellom akslingen? Alle kryss er lett å vri og ingen slakker og alle krysser står med 90 grader forskjeld? Alle motorfeste er bra? 150hk? Hvordan er vinkling i mellom gearkassen og mellom akslingen? Ingen merkbare vibrasjoner før hardykoblinen er ødelagt. Men den glir dårlig på splines mellom fremre og midtre del. Kan dette være årsaken?? Alle kryss er ok og som sagt vært inne på service inkl bytte av et kryss og balansering for bare 6000km siden, men nå er hardyen og fremre lager bare filler igjen.... Ellers ser alle motorfester og vinkler riktig ut. Standard 150hk effekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå