ketped Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 Heisan. Jeg har skiftet kjølevann på min E39 med 2.0 liters motor. Jeg sliter med mye luft i systemet. Jeg lufter på de 2 lufteskruene på slangen og ved radiatoren og lufta siver ut men etter at motoren har blitt kald så er det det samme problemet igjen. Noen som har noen forslag?
Mr.Goodisland Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 Har du opnet lufteskruen på termostathuset og fyllt kjøleveske til det renner over ned i den? Har du alltid vann i ekspansjonstanken? Et lite triks er å stenge begge lufteskruer og opne lokket på ekspansjonstanken. Så kan du trykke på en av slangene slik det kommer vann eller eventuellt luft ut av hullet øverst i ekspansjonstanken som henger i hop med radiator. Når du har trykkt i hop slangen legger du en finger over hullet slik du tetter det og slipper slangen slik den utvider seg igjen. Om du gjentar dette pumper du vann gjennom systemet og får bort det meste av luft. Ellers er det viktig å la nøkkelen stå i tenningsposisjon og klimaanlegget på full varme og vifta på fullt.
lassew93 Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 Husker du å etterfylle væske til ekspansjonstanken etterhvert som du lufter? Hvis den er lik etter motoren er blitt kald igjen så er det luft som kommer til en eller annen plass, så sjekk alle koblingene, o-ringene osv om det er noen plass den lekker eller kan suge luft. Kan være smart å sjekke dette før du fortsetter med noe annet, kanskje med trykktesting?
ketped Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Skrevet Mars 27, 2013 Har du opnet lufteskruen på termostathuset og fyllt kjøleveske til det renner over ned i den? Har du alltid vann i ekspansjonstanken?Et lite triks er å stenge begge lufteskruer og opne lokket på ekspansjonstanken. Så kan du trykke på en av slangene slik det kommer vann eller eventuellt luft ut av hullet øverst i ekspansjonstanken som henger i hop med radiator. Når du har trykkt i hop slangen legger du en finger over hullet slik du tetter det og slipper slangen slik den utvider seg igjen. Om du gjentar dette pumper du vann gjennom systemet og får bort det meste av luft. Ellers er det viktig å la nøkkelen stå i tenningsposisjon og klimaanlegget på full varme og vifta på fullt.
ketped Skrevet Mars 31, 2013 Forfatter Skrevet Mars 31, 2013 Etter å ha kjørt motoren varm, åpnet for varmluft og latt tenninga stå på mens jeg åpnet lufteskruene og etterfylte men vann har det blitt bra. Takk for tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå