Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, fikk vite av en mekaniker at kjedestrammeren bråker, noe jeg ikke selv merker.

lurer på hvor stor jobb dette er, hva må gjøres? og hva kan jeg regne med av kostnad?

takker for svar:)

Skrevet

Har byttet den selv.

Koster vel rundt en tusenlapp. Jeg monterte strammer for s50 motor.

Jeg løsnet vannpumpedekselet for å komme til. Brukte ca 30 minutter.

Skrevet

det er fort gjort egentlig. og en grei jobb om man har tilgang til bukk, da det er myye bedre plass fra undersiden (om man ikke har AC)

Skrevet

det hørtes jo lettere ut enn det jeg fikk forklart fra schmiedmann på rud

de la opp ett regnestykke på ca 10.000 i deler, mente toppakningen og toppdekselpakningen måtte byttes samtidig grunnet man man må av med de delene for å komme frem..:S dere som har byttet , dere har gjort det på akkurat denne motoren?

Skrevet

ser nå at jeg skrev feil motorkode i annonsen, det er 3.6 literen jeg har altså s38b36

kanskje feilen ligger der, eller er det samme med begge motorene?

Skrevet
det hørtes jo lettere ut enn det jeg fikk forklart fra schmiedmann på rud

de la opp ett regnestykke på ca 10.000 i deler, mente toppakningen og toppdekselpakningen måtte byttes samtidig grunnet man man må av med de delene for å komme frem..:S dere som har byttet , dere har gjort det på akkurat denne motoren?

Vil tjene penger dei ;) Hvordan kan dei sei toppakningen og toppdekselpakningen må byttes ?

Har alle som jobber de 10 tommeltotter eller? Byttet min på 40 min løsne på vannpumpedeksele som dei nevner her. 3,6 en er det likt på! Men det er heller ikkje noe problem å bytte det fra oppsiden (eg har AC)

Skrevet

hehe, jeg stoler jo ikke på de, derfor jeg spør dere først..ikke det beste ryktet de har nei.

men i og med at jeg da har ac, får jeg ikke åpnet fra vannpumpedekslet..riktig?

takker for svar folkens, føler meg mange tusen kroner tyngre!!!!:)

Skrevet

snakket med han de nå, og regnestykket han satt opp var utifra at hele kjedet og det som hører til skulle byttes, noe de mener er lurt når man bytter strammeren , dermed måtte toppakning osv byttes å.

men den strammeren fra s50b32 har noen en link til en slik, har det noe å si på hvilken årgang motor er fra eller passer strammeren fra alle s50b32, kanskje noen kan legge inn en link her, fra schmiedmann kanskje?:)

Skrevet

ok så siden jeg har ac må det gjøres ovenfra, har noen delenummeret til den s50b32 strammeren?

er dette riktig nummer: 11311405081

Skrevet
noe spesielt man skal passe på ved utskiftning eller bare ut med gamle og inn med nye?

ja. skru ut den gamle inn med den nye. monter resten ferdig arbeid ut og kjør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...