adnani Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 hei, fikk vite av en mekaniker at kjedestrammeren bråker, noe jeg ikke selv merker. lurer på hvor stor jobb dette er, hva må gjøres? og hva kan jeg regne med av kostnad? takker for svar:)
Bjrnar89 Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 Har byttet den selv. Koster vel rundt en tusenlapp. Jeg monterte strammer for s50 motor. Jeg løsnet vannpumpedekselet for å komme til. Brukte ca 30 minutter.
Morty999 Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 det er fort gjort egentlig. og en grei jobb om man har tilgang til bukk, da det er myye bedre plass fra undersiden (om man ikke har AC)
Jørgen-A Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 Er trang som f men det går og gjøre det underifra. Kjøp en fra en s50b32.
adnani Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Skrevet Mars 27, 2013 det hørtes jo lettere ut enn det jeg fikk forklart fra schmiedmann på rud de la opp ett regnestykke på ca 10.000 i deler, mente toppakningen og toppdekselpakningen måtte byttes samtidig grunnet man man må av med de delene for å komme frem..:S dere som har byttet , dere har gjort det på akkurat denne motoren?
adnani Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Skrevet Mars 27, 2013 ser nå at jeg skrev feil motorkode i annonsen, det er 3.6 literen jeg har altså s38b36 kanskje feilen ligger der, eller er det samme med begge motorene?
Joachim_M5 Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Samme ja. Kjedestrammeren er bare skrudd inn i sida på registerdekslet. Bare trangt å komme til..
torbfer Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 det hørtes jo lettere ut enn det jeg fikk forklart fra schmiedmann på rudde la opp ett regnestykke på ca 10.000 i deler, mente toppakningen og toppdekselpakningen måtte byttes samtidig grunnet man man må av med de delene for å komme frem..:S dere som har byttet , dere har gjort det på akkurat denne motoren? Vil tjene penger dei Hvordan kan dei sei toppakningen og toppdekselpakningen må byttes ? Har alle som jobber de 10 tommeltotter eller? Byttet min på 40 min løsne på vannpumpedeksele som dei nevner her. 3,6 en er det likt på! Men det er heller ikkje noe problem å bytte det fra oppsiden (eg har AC)
adnani Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Skrevet Mars 27, 2013 hehe, jeg stoler jo ikke på de, derfor jeg spør dere først..ikke det beste ryktet de har nei. men i og med at jeg da har ac, får jeg ikke åpnet fra vannpumpedekslet..riktig? takker for svar folkens, føler meg mange tusen kroner tyngre!!!!
adnani Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Skrevet Mars 27, 2013 snakket med han de nå, og regnestykket han satt opp var utifra at hele kjedet og det som hører til skulle byttes, noe de mener er lurt når man bytter strammeren , dermed måtte toppakning osv byttes å. men den strammeren fra s50b32 har noen en link til en slik, har det noe å si på hvilken årgang motor er fra eller passer strammeren fra alle s50b32, kanskje noen kan legge inn en link her, fra schmiedmann kanskje?
Morty999 Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Bare tull med toppakning. Du får ikke kjøpt den org lengre, er overgangsnr til den du skal ha, hvertfall på gs
adnani Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Skrevet Mars 27, 2013 ok så siden jeg har ac må det gjøres ovenfra, har noen delenummeret til den s50b32 strammeren? er dette riktig nummer: 11311405081
torbfer Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Ta det fra oppsiden ja, det er ingen problem.. Laus vannpumpe huset og så kommer du til den.
adnani Skrevet April 1, 2013 Forfatter Skrevet April 1, 2013 noe spesielt man skal passe på ved utskiftning eller bare ut med gamle og inn med nye?
bmw-520i Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 noe spesielt man skal passe på ved utskiftning eller bare ut med gamle og inn med nye? ja. skru ut den gamle inn med den nye. monter resten ferdig arbeid ut og kjør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå