dream-machine Skrevet Mars 28, 2013 Skrevet Mars 28, 2013 har en 2004 520i med 2.2 og ASA kompressor. her en dag så drog eg på, og 15 sek etterpå begynte motorlampa å lyse og bilen begynte og riste. sjekka bilen og det kom masse olje ut av luftfilteret. trudde først det var kompressoren som hadde tatt kvelden. har nå tatt av kompressoren og prøvd og få bilen til å gå normalt. den går ikkje på sylinder 1. der er litt olje ned på stempelet. der er en slange som kjem fra undersida av innsuget som går inn på luftfilterslangen/insugsslangen, kjem olje ut fra den! noken som har noken tips? har ikkje tatt komptest enda..
dream-machine Skrevet Mars 28, 2013 Forfatter Skrevet Mars 28, 2013 har tatt komp test nå.. er ikkje komp på syl 1.
dream-machine Skrevet Mars 29, 2013 Forfatter Skrevet Mars 29, 2013 skal ta av toppen og sjekke litt, noken som har tips til noken typer toppakninger som tåler ladetrykk beire?
Aroid Skrevet Mars 29, 2013 Skrevet Mars 29, 2013 Stempel ring bruker å var normalt på m54b22 motoren. Kjør en stund med tett onding filter system?
dream-machine Skrevet Mars 29, 2013 Forfatter Skrevet Mars 29, 2013 ok, eg målte om det var trykk i motoren for ett par dager sia og då var det litt vacum når eg gassa litt... men er det stempelringane som brotna da eller? en må kansje ta av både topp og bunnpanne for og få ut stempel?
Bellen Skrevet Mars 29, 2013 Skrevet Mars 29, 2013 Høres ut som revet stempel/sylinder etter min meining. Kansje du har blåst hull i stempelet. Du må ut med bunnpanna om du skal ut med stempelet, det beste og enklaste er nok å ta ut heile motoren.
dream-machine Skrevet Mars 29, 2013 Forfatter Skrevet Mars 29, 2013 hmm, kvifor ta ut heile motoren? håper virkelig ikkje sylinderen er skada! da må eg vell bytte heile motoren.. nettopp kjøpt bilen :/
Bellen Skrevet Mars 29, 2013 Skrevet Mars 29, 2013 hmm, kvifor ta ut heile motoren? håper virkelig ikkje sylinderen er skada! da må eg vell bytte heile motoren.. nettopp kjøpt bilen :/ Nå veit eg ikkje korleis det ser ut under din bil, men det er ofte det er så trangt å komme til for å få ned bunnpanna. Men det kan godt hende det ikkje er noko problem hos deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå