Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Det benyttes både 87 og 87A releer som unloader releer, men kun pin 87 er tilkoblet da det er nettopp sluttekontakten man er ute etter (87 releet har sluttekontakt, 87A releet har en vekselkontakt).

Unloader releene er alltid tilkoblet batterispenning via sikring til pin 30.

Lasten som kobles er tilkoblet pin 87.

Unloader releenes pin 85 er tilkoblet spenning fra tenningskretsen slik at disse aktiveres når nøkkel står i stilling I eller II.

Pin 86 er koblet til chassis (jord) gjennom startmotor. Slik kobles unloader lastene ut når startmotor går (du har sikkert merket at mye slukker når du kinner på starteren).

Lederen til denne er svart/grønn.

Skrevet

Da ville jeg sjekket hovedrele først, spenningsforsyning til tenningskrets.

Blå/rød leder fra 87 på hovedreleet skal ligge med 12V når tenning i II.

Skrevet

Nei, dette er et av de tre releène som sitter samlet - enten høyt på torpedoveggen eller ved venstre dempertårn (avhengig av modell og motor).

Gjerne et rele med metallhus, og med to parellelle relekontakter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...