Hcon Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 Hei! Jeg har en 316ti (2002) med N42- motor som jeg sliter litt med om dagen. Den har følgende symptomer: - Når den står i fri og jeg gir flatt jern, fusker den helt i starten til den når ca 2000 omdr. - Fusker på samme måte når den er i gir og får motstand på lavt turtall. - Gul motorlampe blinker hvis jeg provoserer motoren med å gi flatt jern når den fusker på lavt turtall i gir. - Her om dagen fusket den også på tomgang som om den ikke gikk på alle sylinderne. Fungerte fint igjen når jeg startet bilen etter ca 15min. Mistenker følgende: gåen coil, tennplugger, lambda. Hva tror folket? Tips og råd mottas med STOR takk
glue Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 luftmengdemåler? prøv å koble ut kontakten og se om den reagerer
Hcon Skrevet April 4, 2013 Forfatter Skrevet April 4, 2013 Har prøvd det. Rengjorde også LMM, men motoren går fortsatt ujevnt på lavt turtall. Kommer også en rumle/brummelyd fra motoren idet jeg gir gass, rett etter jeg slipper ut clutch fra stillestand. Blir ikke klok på denne motoren. Uaktuelt med 4syl bensin neste gang!
Aroid Skrevet April 4, 2013 Skrevet April 4, 2013 Oftest Coil som bruker å gå på denne type motor. Men ta diagnose så ser du hvordan Coil den har satt feil på. Men vist det er feil på veiv, cam sensor sjekk register kjede med en gang for slakker ..
Hcon Skrevet April 4, 2013 Forfatter Skrevet April 4, 2013 Takk for svar! Registerkjede, strammer, skinne og en haug med deler ble byttet for 1 mnd siden hos Bavaria, så jeg regner med jeg kan utelukke slakk kjede/ strammer. Skal få tatt diagnose og se om jeg blir klokere. Oppdaterer fortløpende.
Hcon Skrevet April 5, 2013 Forfatter Skrevet April 5, 2013 Ja, tror det er ganske sikkert en coil.Det er sykt plagsomt da. Motoren blir ganske død også. Gleder meg til å få ordnet opp i det!
Hcon Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Da har jeg vært en tur hos Mekonomen. De tok 500.- for diagnose, og fant ut at motoren hadde feil på coil nr.3. Da blir det bytting av coil og plugger til helga. Regner med dette vil gjøre susen!
Hcon Skrevet Juni 4, 2013 Forfatter Skrevet Juni 4, 2013 For ordens skyld kan jeg oppsummere hvordan dette gikk: Byttet coil og tennplugger og bilen gikk fin igjen. Rengjorde også spjeldhus og luftmengdemåler. Mener at dette også utgjorde en forskjell på gassrespons og gange. God stemning! Takk for råd og tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå