Marius150 Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 Parkerte på en parkeringsplass nå, og når jeg gassa på med 3000 omdreininger, og nærmere 5000 stod hvit røyken og asfalten bak ble ganske sort (kondens?)
Vetle.Andreassen Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Marius150 skrev: Parkerte på en parkeringsplass nå, og når jeg gassa på med 3000 omdreininger, og nærmere 5000 stod hvit røyken og asfalten bak ble ganske sort (kondens?) Har du prøvd radiatortettning?
adne95 Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 bjalle skrev: Ja pottene på e39 samler veldig mye kondens,tømte ut mange liter da jeg byttet bakpotte på min,så lenge du ikke mister kjølevæske er det helt normalt. muligens offtopic, men nå ble jeg jævli letta frykta det værste når jeg så hvor mye vann som kommer ut til tider
Marius150 Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 Har ikke prøvd det nei.. men hørt at det ikke er så bra, og en midlertidlig løsning.. mistenker at det kommer vann i eksosen når jeg gir hard gass.. altså toppakning
nightmare Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Følg med på olja di. Om den blir grå, så har du helt sikkert et problem. Vet ikke sikkert men regner med at det kan komme olje i kjølevæska også.
råner Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 ta å pill ut temrmostat og prøv forsiktig å kjøre uten, du vil ikke få noe serlig varme inn i bilen men motoren får konstant kjøling.
Marius150 Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Termostaten fungerer den, men asfalten bak bilen blir ganske så fuktig, og MYE fortere når jeg gir gass i fri Toppakning??
Desko-K Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Har bilen sluttet å koke? Da jeg hadde problemer med kjølesystem på min så kokte bilen oftest mens den sto stille, kom jeg opp i litt fart kjølte den seg ned igjen. Så da vare viskosekobling relativt billig og enkelt å bytte!
Wolfy Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Ryker den mye ved minus grader? Og "ingenting" ved pluss grader? (Ute temp). For å sjekke om det er toppakningen så kan du ta ut peilepinnen ved drift temp på motor, skal da komme damp ut. Kommer litt damp ut uansett pga varm olje.
Marius150 Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 skal sjekke etterpå med olja !! og bilen har sluttet å koke samt ingen lekasjer utenom at jeg tror vann forsvinner ut i eksosen
Marius150 Skrevet April 11, 2013 Forfatter Skrevet April 11, 2013 Ser ut som det har blitt mindre væske i ekspasjonstanken gitt..
nightmare Skrevet April 13, 2013 Skrevet April 13, 2013 Litt sånn halveis. Men har du prøvd radiatortett. Det kan jo eventuelt hjelpe om det er en bitte liten lekasje et eller annet sted.. Eller så kan det jo også hende at du ikke har klart å lufte kjølesystemet tilstrekkelig, og at du dermed hadde noen luftbobler i systemet som har ført til problemer. Ee ikke så lett detta med luftinga på disse bilene noen ganger. Men å stille bilen med fronten opp i en oppoverbakke kan hjelpe.. Vet jo ikke helt hvorfor du har så mye vann i bakpotta di, men disse pottene samler voldsomt med vann.. (kondens). Eneste som er rart er at det forsvinner vann fra radiator.. Og da er vi tilbake til den muligheten med liten lekasje et sted...
nightmare Skrevet April 13, 2013 Skrevet April 13, 2013 Er det hvit røyk når bilen er var og du har kjørt et godt stykke?
Marius150 Skrevet April 15, 2013 Forfatter Skrevet April 15, 2013 Ja det er hvit røyk og kommer godt med vann på asfalten om jeg gir bånn gass Men virker som kjølesystemet suger inn luft via eksos, for nå lekker det under ekspasjonstank igjen.. samt hvit røyk Men har mest sannsynlig skaffet en annen motor nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå