Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Parkerte på en parkeringsplass nå, og når jeg gassa på med 3000 omdreininger, og nærmere 5000 stod hvit røyken og asfalten bak ble ganske sort (kondens?)

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
  bjalle skrev:
Ja pottene på e39 samler veldig mye kondens,tømte ut mange liter da jeg byttet bakpotte på min,så lenge du ikke mister kjølevæske er det helt normalt.

muligens offtopic, men nå ble jeg jævli letta :D frykta det værste når jeg så hvor mye vann som kommer ut til tider :P

Skrevet

Har ikke prøvd det nei.. men hørt at det ikke er så bra, og en midlertidlig løsning.. mistenker at det kommer vann i eksosen når jeg gir hard gass.. :( altså toppakning

Skrevet

Har bilen sluttet å koke? Da jeg hadde problemer med kjølesystem på min så kokte bilen oftest mens den sto stille, kom jeg opp i litt fart kjølte den seg ned igjen. Så da vare viskosekobling :) relativt billig og enkelt å bytte!

Skrevet

Ryker den mye ved minus grader? Og "ingenting" ved pluss grader? (Ute temp). For å sjekke om det er toppakningen så kan du ta ut peilepinnen ved drift temp på motor, skal da komme damp ut. Kommer litt damp ut uansett pga varm olje.

Skrevet

Litt sånn halveis. Men har du prøvd radiatortett. Det kan jo eventuelt hjelpe om det er en bitte liten lekasje et eller annet sted.. Eller så kan det jo også hende at du ikke har klart å lufte kjølesystemet tilstrekkelig, og at du dermed hadde noen luftbobler i systemet som har ført til problemer.

Ee ikke så lett detta med luftinga på disse bilene noen ganger. Men å stille bilen med fronten opp i en oppoverbakke kan hjelpe.. Vet jo ikke helt hvorfor du har så mye vann i bakpotta di, men disse pottene samler voldsomt med vann.. (kondens).

Eneste som er rart er at det forsvinner vann fra radiator.. Og da er vi tilbake til den muligheten med liten lekasje et sted...

Skrevet

Ja det er hvit røyk og kommer godt med vann på asfalten om jeg gir bånn gass :)

Men virker som kjølesystemet suger inn luft via eksos, for nå lekker det under ekspasjonstank igjen.. samt hvit røyk :P

Men har mest sannsynlig skaffet en annen motor nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...