Gå til innhold

320D e46 med div små feil

Pin
 Share

Anbefalte innlegg

hei. har noen småfeil jeg skal fikser før jeg skal selge min bmw 320d 1998 mod.

og spør her tilfelle noen har vært borti noe av det før og har noen kjappe svar ?

på forhånd takk :)

1. airbag lampa lyser, gått over sikkringer, kan den nullstilles med diagnose og slettes ?

2. sentrallås på nøkkel fungerer ikke, funket når jeg fikk bilen, har satt den i første hakk i tenningen og holdt inne og trykket 3 ganger og den reglen der, men uten hell.

3. kjørekomputer reagerer ikke når jeg trykker på siden, står kun på utetemp

4. er byttet baklys til noen uten motstand, så de lyser at de ikke funker, noe kjappt og gjøre for og få vekk at de "ikke virker" i dash?

5. lukter eksos av varmeapparatet, tror dette skyldes en liten lekasje under bilen, kan det være noe annet?

6. vindusheisen, eller knappen til vinduet til førerdøren er speilvendt, ruta går ned når man tyrkker opp på knappen, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. feilmelding kan nullstilles og fikses med diagnose. ofte en kabel under sete som er synderen.

2. byttet batteri??

3. mulig def bryter

4. hvorfor bytte til andre pærer?? du kan fjerne lampesjekken med med et diagnose apparat.

5. typisk feil her er flexskjøten i downpipen. denne henger sammen med 1 katalysator og er veldig dyr.

alterativet er å sveise inn en ny flex. kan anbefale en decat her som så er du kvitt 2 problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbag lampen kan være den vel kjente sensormatten på passasjer siden :P til meg gikk det bort vis jeg slo i setet xD Alternativt da er å kjøpe en kontakt på ebay som gjør at setet vises som opptatt hele tiden, og lampen forsvinner :) Men det kan jo være mye annet som forårsaker problemet..

Når det gjelder vinduet, har du prøvd å byttet om på bryteren? ta vindus bryteren å kanskje koble motsatt? vet ikke om det funker, men kanskje vert å ta en titt på det :)

Finnes vel billige motstander på ebay for å sette på lyktene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) nøkkelen har nytt batteri, men man skal visst ikke bytte batteri på de har jeg hørt pga de lader seg gjennom tenningen.

ikke byttet pærer lierbimmer, stod på klare baklamper som eieren før meg hadde satt på :)

okey, det jeg tenkte, fant en decat på ebay til en hyggerlig pris, den eksos delen på bmw\mekonomen koster jo halve prisen av bilen :P hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare nevne at denne motoren du har bruker å knekke egr rør opp under luft filter huset. Sjekk det før du bestiller noe.

Det med nøkkelen er kun facelift av e46 som har ladning igjen tenningslås.

Lyser nøkkelen din når du trykker på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...