Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet til sommerdekk i dag. Før dekkbytte vasket jeg alt som finnes bak dekket med en stor børste. Var litt aggressiv med børsten, men ikke veldig (bøyde ingenting)

Etter dekkbytte var gjort tok jge en runde rundt i nabolaget. Alt gikk filt helt til jeg kom i høyere hastighet (50 km/t ish…). Hørte en «dug dug dug dug» lyd som ble raskere jo fortere jeg kjørte. Fikk senere en kompis til å sjekke problemet. Han dro lett i brekket mens vi kjørte i 30-40 km/t. Lyden ble enda høyere. Ingen av oss visste nøyaktig hva problemet kan være.

Har sjekket rundt bilen. Felgen kommer ikke bort i noe som helst. Kjøpte bilen med de felgene og hjulboltene på. Kjørte med dem i 2 mnd før jeg byttet til vinterdekk. Problemet skjedde RETT etter dekkbytte i dag. Dekkene er ikke avbalansert på noen måter. Og bilen rister ikke, eller går til sidene.. det er bare lyden som irriterer meg.

Setter stor pris på alle svar! Takker på forhånd

Ps: Hjulboltene er ganske stramme - men jeg tror ikke det har noe å si? har ikke momentnøkkel så får ikke sjekket hvor stramme dem er

Skrevet
prøvd å bytte et og et dekk tilbake for å finne synderen? for lange hjulbolter som har ødelagt bremsebånda?

Hmm tror ikke det er for lange hjulbolter som er årsaken her. Får se hva jeg får gjort imorgen :P.

Noen andre som har erfart noe lignende ?

Skrevet
Funker brekket som det skal? Hvert borti et par tilfeller der bremseskjoldet ruster og brekk mekkanismen løsner. Det lager slike lyder.

Fikk lyden under vanlig kjøring til å stoppe. Dyttet på bremseskjoldet. Brekk lyden derimot er der fremdeles.

Brekket fungerer som den skal ja. Vet at brekk ikke skal brukes i hastighet i utgangspunktet, men det er irriterende å vite at den lyden finnes! Har aldri hørt den lyden før, og det rare er at den oppstod rett etter at jeg byttet dekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...