Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger nye bolter til mine 3 delte felger.

Hvem/hvor selger de dette til en ok pris?

Viktig at det er god kvalitet, så de ikke ruster.

Hvordan monterer man disse, så ikke belegget går i stykker?

Skrevet

kjøp direkte fra feks felgen-garage.de, har kjøpt derifra både til BBS og OZ.

Det er jo chrome så bolt hodene tar ikke skade ved bruk av riktig pipe og moment.

Skrevet

Boltene er M7 x 32 12 p.t med gullbelegg.

Det som har skjedd med de boltene som står på, er at belegget har sikkert løsnet, slik at boltene har rustet :|

Hvordan kan disse monteres uten å ødelegge belegget?

Har en dialog med Claus, men han er vel relativ dyr?

Ser det ligger på e-bay også, men veldig skeptisk med å kjøpe det. Med tanke på kvalitet.

Bolt:

eu7na9vju1al02k60ifo.jpeg

Skrevet

Ja han er vel ikke billig, men resultatet er greitt, har riktignok funnet feil på det som kommer derifra også. Men han leverer vertfall det man ber om og har det på lager. (har god erfaring med han for han har rettet felger for meg også)

Jeg og andre har brukt vestby galvaniske. men resultatet blir nok ikke like bra som nye, det di gjør gir en mattere overflate.

Skrevet

Vi har vel erfaring med claus her alle sammen.

Jeg ville spurt ham hvor han skaffer de jeg. Har selv opplevd at bolter derfra har rustet, eller blitt brune.

Hvilke felger dreier det seg on? :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet
Ja han er vel ikke billig, men resultatet er greitt, har riktignok funnet feil på det som kommer derifra også. Men han leverer vertfall det man ber om og har det på lager. (har god erfaring med han for han har rettet felger for meg også)

Jeg og andre har brukt vestby galvaniske. men resultatet blir nok ikke like bra som nye, det di gjør gir en mattere overflate.

Hva som gjør at de ruster? Hvor mye koster det og få de galv. behandlet?

Vi har vel erfaring med claus her alle sammen.

Jeg ville spurt ham hvor han skaffer de jeg. Har selv opplevd at bolter derfra har rustet, eller blitt brune.

Hvilke felger dreier det seg on? :)

Hmm.. Nå kan du lure :roll:

Skrevet

det går nok på under tusen lappen, er en stund siden jeg gjorde det, jeg har noen bolter inne selv nå som er sorte så kan se hva det koster.

kjøpte nye fra tyskland til RS og Futura hjul og det kom på ca 4000 til 8 hjul...

Skrevet

Galvanisering er noe ganske annet enn eloksering som det er snakk om i dette tilfellet.

Du kan jo høre med Bergen Eloksal hva de tar?

Skrevet
det går nok på under tusen lappen, er en stund siden jeg gjorde det, jeg har noen bolter inne selv nå som er sorte så kan se hva det koster.

kjøpte nye fra tyskland til RS og Futura hjul og det kom på ca 4000 til 8 hjul...

4000kr inkl frakt og mva? Dvs ca 2000kr for nye bolter. Hmm.. ja står i det..

Galvanisering er noe ganske annet enn eloksering som det er snakk om i dette tilfellet.

Du kan jo høre med Bergen Eloksal hva de tar?

takk for tipset, ringte til de. Men kunne kun tilby pulverlakk, men de var litt i tvil om det var gunstig. Siden pulverlakk bygger en del.

Skrevet
Jeg gikk for 140 gullbolter fra ebay til rs igår, 980 inkl frakt.

Bare bruga ved når de skal monteres :)

Hvordan er kvaliteten på disse da? Brukes du spesiallpipe ved montering?

Prisen var jo såfall ok :)

Skrevet

Bruker 12 kant 8 mm og 12 kant 10mm hvis jeg ikke husker helt feil, jeg legger inn en tynn tynn teip, typ elektroteip når de skal monteres, da blir det ikke riper eller skader. kan være greit at gjengene på boltene er fine og, da går det fint!

Kanskje smart å bruke en drill på ene siden slik at man ikke risser så jævlig når de monteres.

Skrevet
Bruker 12 kant 8 mm og 12 kant 10mm hvis jeg ikke husker helt feil, jeg legger inn en tynn tynn teip, typ elektroteip når de skal monteres, da blir det ikke riper eller skader. kan være greit at gjengene på boltene er fine og, da går det fint!

Kanskje smart å bruke en drill på ene siden slik at man ikke risser så jævlig når de monteres.

Takk for tipset. Hvor fant du disse så billig på ebay? Finne ikke til den prisen jeg..

980kr inkl frakt og mva?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...