TeslaCoil Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 325en har jo 250g getrag kasse. Det er to M54b30 motorer som er aktuelle, begge var manuell i utganspunktet. En var 2000mod, en 2002mod. Ifølge Realoem.com ser det ut som begge disse kom med 320z kassen. Kan man da bare nappe ut b25en og bruke b30 sammen med 250g kassen (Og 325 svinghjulet?) Tenkte å kjøre med 325 drivverket også. Hadde ikke tenkt å godkjenne ombyggingen, men kan være jeg går for 2002 motoren hvis jeg vil gjøre det senere. Ellers programmere 3l software.
TeslaCoil Skrevet April 3, 2013 Forfatter Skrevet April 3, 2013 Ingen som har noen tanker eller mistanker rundt dette? Dette skal gjøres uansett. Bare litt kjipt å måtte vente i 2 uker på billige originaldeler midt i motorbyttet. Edit. Fant ut at det var ganske mange som delte svinghjul ved sammenligning av delenummer. Begge har visst dobbelmasse på 240mm.
Joachim_M5 Skrevet April 4, 2013 Skrevet April 4, 2013 Skal i utgangspunktet gå fint det der. Girkassa passer på motoren, og svinghjulet skal også passe.
TeslaCoil Skrevet April 4, 2013 Forfatter Skrevet April 4, 2013 Ja, kan liksom ikke se noen hindre. Bortsett fra div pakninger som kanskje må/bør byttes. Hadde vel blitt andre dimensjoner og litt deler om jeg skulle tatt over den store 320z kassen også. Men vi holder det enkelt både kassen og clutch tåler nok b30 utmerket. Det kjipeste med jobben, må være prisen på m54b30! Hehe. Ser ut som jeg må spytte ut 20-24k for en med lav km. Men det er vell verdt det imo Har savnet et prosjekt en stund nå. Bare tatt slitedeler og div motorplukk siste årene. Takker for svar hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå