Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte min e39 525d touring feb.2012, bilen var godt vedlikeholdt og hadde kvitteringer fra alt som var gjort hos Bmw bavaria stavanger.

De seneste ukene har jeg hatt ulyder og slakk i bakstilling, deretter jekket jeg opp bilen å sjekket over foringer og stab. Der viste det seg at 2 av hovedforingene i traversen er slakke.

Etter å ha sett gjennom kvitteringene, viser det seg at de 4 foringene var byttet hos bmw stavanger 01.2012.

Bilen har gått 40 000km siden da og vært fint kjørt.

Er ikke dette en reklamasjon? Kan ikke sjønne at foringene ikke skal vare lenger?

Takker så mye for svar.

Skrevet

Visst du kan bevise at den aktuelle delen i dette tilfelle foringa skal holde mer enn 40 000 km og bevise at bilen ikke har vært brukt til noe annet enn pen søndagskjøring så i en drømmeverden så kanskje du hadde hatt en sak samt at hele redten av bilen er i tipp topp da veldig mange andre komponenter kan bidra til at den aktuelle foringen er utslitt.

Her er det nok bare å bite i det sure eplet og bytte på nytt!

Visst det ikke er orginaldeler har du nok forklaringen der! ;)

Skrevet

Tror ikke jeg ville tatt meg bryderiet med å sende en mail en gang på dette.

40.000 km er ett stykke og med den norske veistandard vi har så kan både foringer og mye annet ryke lenge før bilen har gått så langt.

Litt tung last, henger, dumper i veien, hull i veibanen, sladding (kanskje ikke med en E39 520 hehe) og mange andre faktorer gjør at du ikke bør kunne kreve noen reklamasjon i dette tilfellet her tror jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...