turbo1991 Skrevet April 5, 2013 Skrevet April 5, 2013 Har litt problemer med min e39 520i Da jeg kjører og bare tar inn clutchen stopper bilen Gir jeg gass fungerer bilen normalt, men med engang jeg slepper opp gassen begynner hele bilen og virke rar, begynner å fuske og nøkke osv.... Noen ganger går den på tomgang, men den fusker.... andre ganger stopper den bare med engang.... Noen som vet hva dette kan være?? Dette kom helt plutselig..... Håper på raske svar
preben007 Skrevet April 5, 2013 Skrevet April 5, 2013 Sjekk falskluft i innsugsbelgen. Hadde det på min. Men som flere sier det kan være så mangt. Ta en diagnose.
Fisher Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 Falskluft, veivsensor,kamsensor, lamda. De tre siste må du ha diagnose for å finn ut av
Johannes1993 Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 vist bilen dauer når du står på tomgang etc så er det mest sansynligvis falsk luft. Hadde lignende problem på min bil for 4 måner siden. Da var det Oljeseperatoren som hadde tatt kvelden. http://gsbildeler.no/nettbutikk/vare/motordeler_ventilveivhus/1045766 det var denne som hadde sprekt rundt hele, men du vil ikke se det noe greit heller, men jeg så at forgje eier hadde jallamekka med pakningssement rundt da, så når jeg byttet det funket den som en perle =)
turbo1991 Skrevet April 6, 2013 Forfatter Skrevet April 6, 2013 Noen ganger stopper den på tomgang, andre ganger ikke.... kommer jeg inn i en rundkjøring og tar inn clutchen for å bremse stopper den også
Johannes1993 Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 akuratt slik min var også, og siden det var den som jeg linket som var gåen så var det falsk luft, skjekk alt av slanger og luftbelg etc =)
Spectral72 Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 Noen ganger stopper den på tomgang, andre ganger ikke.... kommer jeg inn i en rundkjøring og tar inn clutchen for å bremse stopper den også Når den først dauer, og du skal få start på den igjen. Er den tungstartet eller fyrer den igang med en gang ?
turbo1991 Skrevet April 6, 2013 Forfatter Skrevet April 6, 2013 Noen ganger stopper den på tomgang, andre ganger ikke.... kommer jeg inn i en rundkjøring og tar inn clutchen for å bremse stopper den også Når den først dauer, og du skal få start på den igjen. Er den tungstartet eller fyrer den igang med en gang ? Da starter den med en eneste gang, uten noe som helst problemer.... helt som vanlig
Johannes1993 Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 Ville testet litt rundt alle slanger etc med startgass, går turtalle opp et sted har du en lekasje
Fisher Skrevet April 7, 2013 Skrevet April 7, 2013 Apropo startgass.. Har elendig erfaring me startgass.. Sjekk fysisk.. Hadde nesten avgådd slange.. Han på gs sku sjekk kjapt om det va luft å klar ikke å finn nokka me startgass ^^ Å da va det såvidt motorn klart å hold tomgangen sånn som han stod å hosta og harka..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå