LarsOlsenL Skrevet April 7, 2013 Skrevet April 7, 2013 Tok meg en kjøretur og helt plutselig når motoren begynte å bli litt lunken begynte motoren å tikke relativt høylytt og rpm variabelt. Sjekket oljen og den var fin, heller ikke for lite olje.... Nettop skiftet kammakselsensor og veivsensor, kan dette ha noe innvirkning? Virker som om oljepumpen har tatt kvelden men er ingen ekspert så tips eller hjelp blir veldig godt mottatt!!
LarsOlsenL Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 viser seg at vanosen kan være ødelagt? .. Noen tanker? kan den bare plutselig bli ødelagt en dag jeg hiver meg i bilen og motoren begynner å bli varm?
Mr.Goodisland Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Vanosene ble levert med o-ringer av veldig dårli kvalitet som blir slitt med årene. Desse kan plutselig starte å lekke ganske mye. Det går an å bytte desse i steden for å kjøpe ny vanosenhet for x antall tusen.
LarsOlsenL Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 så å kjøpe et rep sett fra gs eller koed er det som trengs ? og høres det ut som det faktisk er vanosen som er gåen, for det det hørtes ut som var at ventilene tok borti kammen....
bcrazy Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Legg ut et lydklipp. Høres mere ut som en ventil løfter som ikke er helt med.
LarsOlsenL Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 Men jeg hadde bilen min inne på verksted tidligere for en diagnose... Da fant de også ut at selv om jeg hadde brukt spesialverktøy ifra BMW for å justere kammene og sette på registeret, så hadde jeg fortsatt klart å sette registeret feil, så de flyttet det, og nå som jeg har byttet kammsensor skal kammen tydeligvis ha justert seg ordentlg, som da vil si at registeret satt ordentlig fra begynnelsen av og etter den var på verksted så sitter det nå feil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå