Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den fusket hele tiden på lavt turtall, og værst var det når motoren var varm. Det gikk helt fint å kjøre vanlig, og trø litt på. Merket at den lugget litt. Når jeg leste av feilkoder fikk jeg opp en P0040 kode (O2 Sensor Signals Swapped Bank 1 Sensor 1/Bank 2 Sensor 1). Noe som ikke sa meg noen ting, og det viste seg å være mye verre å fikse enn bare en sensor eller to. M.a.o. var det en mekanisk feil.

Jeg er skeptisk til om en rens vil gjøre susen. Det kan være at du også har en feil med ventilstyringen, og det eneste som hjelper er å skifte bort delene som fjusker.

Skrevet

Nei jeg tror ikke sens vil løse det men tror det vil kunne bedre det litt.. Jeg kjørte bilen en del i helgen for å forske litt nærmere på hva faktisk symptonene er og når den står på tomgang går den opp og ned fra 500 rpm og opptil 1300/1400 rpm, høres dette ikke veldig rart ut?

Skrevet
Den fusket hele tiden på lavt turtall, og værst var det når motoren var varm. Det gikk helt fint å kjøre vanlig, og trø litt på. Merket at den lugget litt. Når jeg leste av feilkoder fikk jeg opp en P0040 kode (O2 Sensor Signals Swapped Bank 1 Sensor 1/Bank 2 Sensor 1). Noe som ikke sa meg noen ting, og det viste seg å være mye verre å fikse enn bare en sensor eller to. M.a.o. var det en mekanisk feil.

Jeg er skeptisk til om en rens vil gjøre susen. Det kan være at du også har en feil med ventilstyringen, og det eneste som hjelper er å skifte bort delene som fjusker.

F***. Skulle hente bilen fra BMW i helgen etter reparasjon av ventilene, og feilen var fortsatt der. Måtte bare levne bilen til de har funnet ut av det. Feilen forblir derfor et mysterium.. #-o

Skrevet

Ah trist å høre! Jeg tenkte skulle sjekke veishjulfilteret har hørt rykter om at når det går tett så kan det muligens føre til fusking!

Skrevet

Da har jeg en liten gledelig update å komme med! Tok å demonterte veivhjulsfilteret samt ene ventilen som går inn i motoren ligger på venstre side på topp.

http://gsbildeler.no/nettbutikk/varer/D ... 11/11_3198

Del nummer 8

Denne var full av eksos og dritt så den var blitt nokså tett men jeg tok å renset den med tunap samt jeg heiv tunap inn i motoren for det var mye dritt der også tok jeg meg en god kjøretur og bleste ut av den resultatet ble at bilen er blitt fantastisk mykje bedre.

Skrevet

Jeg får dessverre ikke sett på din motor på gsbildeler, siden linken ikke fungerer.

Fikk på fredag en oppdattering når det gjelder min bil. BMW vil også bytte eksenteraksel (siden denne skulle vært byttet samtidig som mellomarmene og vippearmene) og stillmotor. Heldigvis trenger jeg ikke betale for timene, og jeg fikk rabatt på delene.

Så får vi se om dette fikser misfire, motorlampe blink/lys, dårlig tomgang, og kvelning :) Selv tror jeg det hadde holdt å bytte stillmotoren, siden bilen ikke har gått lengre enn 110.000 km, og ikke skal være så slitt etter min mening. Men, jeg skal ikke krangle med verkstedet :)

• 1 month later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...