akkurat! Skrevet April 8, 2013 Skrevet April 8, 2013 Hei! Sliter med å starte min hobbybil,en 90 mod 850ia,nå er den helt død,den tenner ikke engang. Når jeg skrur på tenningen,virker ingen av instumentene,foruten tenningslampene,men ikke bensinmåler,vifter, temp etc,sist jeg fikk start,virket de heller ikke,selv ikke turtelleren,alt er dødt... Noen her inne som vet om det er noe rele som kan være årsaken til detter? Samt noen som vet hva som er start relet og hvor det sitter? hvilken farge etc? Er meget takknemelig for alle gode råd her inne!
Haukefer Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Dårlig batteri? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Aroid Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Begge 2 batteriene Bør var bra på e31 850 vist ikke blir det mye tull.
huldra66 Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 Det er en sikring på 50 ampere ( tror den var 50 ) i kabelen ut fra Høyre batteri. Denne ligger inne i selve kabelen under svart krympeplast ca 20-30 cm fra batteripol. den hender att disse bryter pga alder. Starter vil gå da den er koblet til på andre batteriet , men motorstyringer og slikt er koblet via denne sikringen. Men med en slik bil så må du være på forum som dette http://www.8er.org og så finnes vi på facebook med Norske 8er gruppe. http://www.facebook.com/#!/groups/288868586176/ Hilsen Terje
egil s Skrevet April 26, 2013 Skrevet April 26, 2013 er ørten ting å sjekke her men kan gi deg en "smørbrødliste" basert på egne erfaringer. -Som Terje nevner, 50 A sikringen, denne gir strøm til mye, bla intrumentering og hjernen til sylinderrekke 1-6 og lager mye krøll og bilen starter ikke, denne sitter inni kabelen under svart krympestrømpe, må ikke forveksles med 80A sikringen som sitter i et plastikk hus på innerskjermen rett forran batteriet. -sjekk om begge bensinpumpene går, disse går når starteren går, IKKE med tenning på som mange andre biler, pumpene starter ikke før veivaksel sensorene gir pulser, mao må motoren rotere først. -Bensinpumpe relèene er i sammen med hjernene under frontruta på passasjersiden, sikringene på førersiden. -dersom begge pumpene går, sjekk om du har gnist på begge sylinderrekkene. -har du ikke gnist på èn side er det sansynligvis sensor ringen på den ene pluggledningen. -Dersom du kun har èn bensinpumpe òg mangler gnist på ene rekka så er det en av veivakselsensorene. Gikk gjennom dette helvette selv nylig og har bytta sikring og veivakselsensoer så nå går bilen som ei klokke igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå