Gå til innhold

Knut's E36 Cabriolet / ACS Type 1 / BC Coilovers / Ferdig lakket, bilder :)


knoskar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte en 318i Cabriolet, i fjor sommer. Den sto uten skilt, utenfor en garasje i Ålesund. Fikk kjøpt den og fikk kjørt den hjem, hvor vi begynte å gå igjennom mangellappen. Lys,bremse,bremserør var feilene. Etter en liten tur på Statoil, så var de bare bremsene igjen! Fikk bestilt ifra GS, og fikk dei relativt kjapt, fikk bytta alt av bremser og skilt! :D Etter ett par mil,så begynte småfeilene å dukke opp som vanlig. Kalesje som ikkje fungerte,vindueklips som datt av, dørtrekk som ikke ville sitte(pga listen oppe) Satt fra meg bilen, la trekk over den og "lagret" den for vinteren. Så brukte jeg tiden på å bestille inn litt deler og så jeg hadde klart til sommeren kom igjen :) Har liggende komplett M-tech rundt om, med M3 speil(Må få de lakkert.) 318is med girkasse. 17" 8" & 9" M-Contour II felger(holder på å polere kanten, med hvitt senter.) Er kanskje litt rotete her nå, men skal få lagt inn flere bilder og lagt de opp litt bedre! Vanskelig å gjøre de på mobilen :) Har noen bilder da! Etter å ha byttet til powerflex og sandblåst og lakket med epoxy å hammerslakk. y8yja4ab.jpg

 

Traversen med epoxy grunning 2k

 

y8y7azab.jpg

 

Med powerflex

 

9uqadyga.jpg

Oppfarging av førerstol med Swissvax. Etterpå blei heile interiøret behandlet med Swissvax Leather kit de3are8u.jpg

Første felgen ferdig polert opp! Blir hvitt senter :)

yveje2ug.jpg

Her er ett bilde hvordan den står nå :)

3yguzuda.jpg

Litt dårlig interiør bilder men, a6ysysus.jpg7aqapape.jpg

 

 

Deilig med svart taktrekk i hardtopen! :cool:

 

asepety3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal jeg gjør Tor Inge :D

Måtte prøve å lakke sentere hvitt med PlastiDip :grin:

Blei ikkje så værst da!

uve9y4yz.jpg

Da gjenstår de bare bakfelgene å slipe og polere opp! :)

Skal prøve å få lagt ut bilde avprøve montert med bakfelg ferdig polert opp ikveld 8-)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Haha, begynte å sprute kjølevæske ut med termostaten igår, så kikket og der manglet de en skru?! :shock:

Så jeg og pappa har holdt på litt nå, de har vert prøvd å satt inn hylse med nye gjenger.. og borret opp 2-3mm større hull.. for å borre ut den knekte bolten inni..:mad:

Glad de snart er tid for motorbytte!

Satse på å få råda til å lakke M-techen i løpet av neste uke, om lakkeren har tid til de 8-)

Ellers blir de å få dekk på M-contour II felgene på fredag, så se om jeg skal koste på den ett justerbart senkesett til den, om 2-3 ukers tid. Da de sitter ett rimelig dødt H&R senkesett på den nå :lol:

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :D

Skal prøve Markus;-)

Ja, Vegard! Skulle bare hatt litt større motor jeg og :oops:

Ser synderen der :-(

Prøve å få tatt ut 318is motoren ifra delebilen og åpna å gått over den :)

y5u9e7a2.jpg

Sånn står den nå på jobb:-|

Kjenner att jeg gleder meg til ny grillramme og nyrer! Er jo skakk skeivt der nå :razz:

evyzu7u2.jpg

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ordna noe midlertidig ordning, der skruen manglet på termostathuset(?).

Liten fordel å ha 3 vannjet maskiner til disp, når man trenger en spesial del skjært ut :grin: Lagde en pappmal og fikk tegna opp, og heldigvis skulle vi skjære noe 316 3mm! Så fikk skjært ut disse!

y4a8ajeq.jpg

Den passet perfekt! Målte opp hvor langt de var ifra adapteren og inn til huset, kappet til en skru, så jeg fikk styring. Shimset opp med skiver, slik att når jeg skrudde fast adapteren, så ble de press der skruen skulle være :mrgreen::wink:

u2ysebug.jpg

Så da var bilen klar til å kjøre igjen :cool:

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et bilde av M-contour felgene, når jeg kjøpte dei! Flassa,kantkjørt og korrusjon på kanten.

esaryzu4.jpg

Her er fram felgene med dekk, 205/45-17" på 8" brei felg.

9e6uby9y.jpg

Bak 215/45-17" på 9" :)

zehyryqy.jpg

epe4amyp.jpg

Markus, får vell høre igjen att de er for lite strekk?:lol::lol:

Men, kjøpte meg ei Devilbiss FLG-5 lakksprøyte i helga, så får satse på å lakket M-techen snarest :)

zupe2a6e.jpg

Edit: la inn flere bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :grin: Får satse på de Markus :D

Ellingsen : Jo, blir kanskje i de meste laget :lol: Men, hadde de liggende så!

Blir de for jævli, så får jeg kjøpe nye dekk! Har jo dekkomlegger og snart avbalanserings maskin i hus så :grin:

Får se om de blir lakkering av M-techen i helga, er så mye å gjør på jobb.. så vanskelig å få tatt seg fri til å handle :-?

Men coilovers står iallefall neste på listen :mrgreen: Så, da får vi se om jeg må ha mer strekk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...