Petter olsen Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 er så sinnsykt lei av bilen min nå. er en e30 325i 86-modell. uansett hva jeg gjør får jeg ikke gnist. jeg kjørte, så stoppet den helt plutselig. og siden har den ikke ville startet. jeg har sjekket at føleren på svinghjulet sitter der den skal. følerene fra svinghjulet og opp er ohmet, og begge er like. Hele ledningsnettet har vært ute av bilen. jeg har kontakt fra følere til hjernen. Jeg har kontakt fra hjernen til - på coil. releet på innerskjermen er testet på en annen bil og funnet i orden. jeg har 12v på coil. jeg har prøvd 2 forskjellige coiler, testet at de er i orden. jeg har kjørt en snarvei med direkte strøm inn på den grønne ledningen på motorledningsnettet. jeg har prøvd 3 forskjellige hjerner. jeg har jordet alt ekstra godt, og lasket mellom alle jordingspunkt på bilen. Og uansett hva jeg gjør får jeg ikke gnist!!!!
oleo Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Hvis bensinpumpa går og du ikke har gnist så ville jeg nok mistenke veivsensor . Men hvis du har mulighet så ville jeg tatt en diagnose aller først.
Petter olsen Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 bensinpumpa går. veivsensorene er målt og det er funnet korrekt ohm mellom pinnene i forhold til hva jeg får oppgitt på div internettsider.
oleo Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 bensinpumpa går. veivsensorene er målt og det er funnet korrekt ohm mellom pinnene i forhold til hva jeg får oppgitt på div internettsider. En ting er hvor stor motstand det er i den, en annen ting er jo om den leverer i fra seg pulstog!
Petter olsen Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 hmm. hvis sensorer er i orden, og svinghjul i orden, skal den jo gi pulstog.
oleo Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 hmm. hvis sensorer er i orden, og svinghjul i orden, skal den jo gi pulstog. My point exactly Så kun å ohme den er ikke nødvendigvis bevis på at den er ok! Du kan Scope pulstoget eller prøve med en annen sensor som man vet er både original og ok. Jeg har selv vært så uheldig å kjøpe uorginal som ikke fungerte som den skulle. Endte opp med å kjøpe original og da oppførte den seg seriøst igjen.
Joachim_M5 Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Hører ut som veivsensor, eventuellt så kan d være hjernen som er idiot.. Har vært vært borti begge deler..
Petter olsen Skrevet April 12, 2013 Forfatter Skrevet April 12, 2013 ohm i følerne er 930 mellom pin 1 og pin 2, mellom de andre er det uendelig. har prøvd 3 forskjellige hjerner. Hva gjør den lille kabelen som går fra batteriet?
Hellems, E30 Skrevet April 13, 2013 Skrevet April 13, 2013 sjekke rotor i tenning og diverse om du ikke har gjort det?
jan magnus Skrevet April 13, 2013 Skrevet April 13, 2013 Du kan koble en plugg rett på coilen med en og en pluggkabel og se om du får gnist . Får du gnist så kAn du feilsøke deg videre og teste fordeler. Det beste er å begynne å måle ut alle ledninger fra tenningslås og ut til coil. Har gjort det på samme måte. I mitt tilfelle så var det noe galt med hjernen. Er ikke dette også en fordeler man kan vri på for å justere tenningen ?
Petter olsen Skrevet April 15, 2013 Forfatter Skrevet April 15, 2013 jeg får ikke gnist ut av coilen, det er hele problemet. hadde problemet vært mellom coil og plugg skulle jeg funnet ut av det. Den lille kabelen som går fra batteri, hvor skal denne kobles på? Strøm til hjernen sier du? inn på hva?
jan magnus Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 jeg får ikke gnist ut av coilen, det er hele problemet. hadde problemet vært mellom coil og plugg skulle jeg funnet ut av det. Den lille kabelen som går fra batteri, hvor skal denne kobles på? Strøm til hjernen sier du? inn på hva? Har du 12v mellom den tykke av de to (grønne ) på coilen og jord når du har på tenningen ? Har du det så kan du ohme ut den tynne ledningen fra coilen og inn til kontakta på hjernen (på min var det utgang nr 1) . Det er greit å luke ut feilkilder. Får du pipelyd på ohm-meteret så er ihvertfall ledningen hel. Noen som vet om det er stor forskjell ledningsnettet på preface og facelift ? Hvis det ikke er det så har jeg tegninger over motorledningsnettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå