Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg la om til sommerhjul i påsken på min BMW E39, jeg kjører nå på 20" M5-felger. Etter at dette var gjort oppstod det en knirkelyd som kommer fra bakstillinga på bilen. Dette høres ganske godt når man kjører over fartsdumper eller nedi telehiv o.l. Jeg har tatt tak i bilens takrails og vugget bilen frem og tilbake. Lyden høres ut til å komme fra begge sider, og er mildt sagt forbanna irriterende.

Kan det være en eller flere foringer som er klare for bytte? Kan det være noe annet jeg bør sjekke før jeg konstaterer med å bytte foringer i bakstillinga? Kan det f. eks være noe mellom navet og anleggsflata på bilen som lager lyden, bremseskjold eller fjærer? Bilen har snart gått 192.000 km. Jeg har tilgang på bukk, slik at jeg kommer til under bilen!

På forhånd, takk!

Snorre

Skrevet

Om du ennå ikke har fått slark i kulene. Kan du kjøpe stor sprøyte og spøytespiss på apoteket, fylle den med servo olje, sprøyte foringene rundt kula fulle av olje og det kan gå opp til et år til.. Har prøvd dette selv. Dette er selvfølgelig ikke den ^varige^ løsningen. Men en som kan gå om det kunn er tøket og ikke slitt i stykker! Dette ble utført på e39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...