ConCon Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Lurer litt på hva slags olje jeg skal bruke ved neste oljeskift på min nyinnkjøpte 1999 mod E46 med M52TUB20 motor med ESS kompressor kit. Bilen har snart rullet 350000 km og motor går meget pent uten tikking. Forrige eier har byttet olje 2 ganger per serviceintervall, og har benyttet Castrol Edge Professional TWS 10w-60. Motoren er tørr og fin utenpå, og forrige eier sa han fylte etter et par dråper kun en sjelden gang. Jeg tenker meg å bytte olje + filter hver 10000 km. Ser de selger billig helsyntetisk Castrol Edge olje på Koed, men denne heter Formula RS 10w-60 og er godkjent til M-biler. Bør jeg bruke litt tykk olje slik som 10w-60 siden jeg har kompressor kit? Eller bør jeg gå over til Castrol Edge 5w-30 med longlife 04 godkjenning, som også forøvrig er enda litt billigere enn den andre? Er redd motoren eventuelt vil begynne å svette eller tikke om jeg går over til en såpass tynnere olje, hva ville dere gjort? Skal bruker bilen hele året
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå