Gå til innhold

X3 E83 - 2.0d 150Hk - oljelampe + ladelampe + 4x4 + HDC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg slitt med denne bilen i hele vinter, og håper at noen her inne har et tips for mitt siste problem.

Historie:

Det begynte i høst da jeg fikk opp gul motorlampe. Da jeg fikk lest ut feilkoder på nærmeste verksted fikk jeg beskjed om at LMM måtte byttes. Jeg kjøpte ny LMM, monterte denne selv - uten at lampen ble borte. Kjørte på nytt til samme verksted, som mente at LMM måtte kalibreres da den var av annen type. Dette prøvde de, uten å få det til - og henviste meg så til et annet verksted. Var der også et par ganger uten å fikse feilen - og ble tilslutt henvist til merkeverksted... På merkeverksted kom de tilbake etter 10 minutter og sa at toppen var fullstendig nedsotet. (Jada, har lært meg at merkeverksted er eneste fornuftige plass å reise med bilen nå...!) De prøvde først en kjemisk rens av motoren (Tunap?), men jeg fikk feilen tilbake etter en stund. Tilslutt tok de av toppen, rengjorde ventiler og innsugskanaler + monterte ny innsugsmanifold. Alt virket meget bra da jeg fikk bilen tilbake..

Men så, etter noen dagers kjøring skjer følgende:

- Oljetrykkslampe (rød oljekanne)

- Ladelampe (batteri)

- 4x4

- Hill Descent Control (gul parantes med utropstegn)

kommer opp, og motoren mister all kraft. Motor høres ut til å gå helt fint. Stopper motor, starter på nytt - og bilen fungerer helt fint resten av dagen!

Samme skjer dagen etterpå... Lampene blir borte etter at bilen startes på nytt. Det samme skjedde faktisk to ganger før toppen ble tatt av også, men den gang trodde jeg det var i sammenheng med koksingen, å regnet med at alt ville være iorden når dette var fikset..

Nå vet jeg ikke om jeg tør å kontakte verkstedet igjen, for å bli utsatt for et nytt ran, håper derfor noen her inne har et tips til meg, hva dette kan skyldes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...