Hultafors Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 hei. ble lappløs for en stund tilbake å i den anledning ble også bilen min innkalt til full teknisk kontroll på biltilsynet. og saken er att bilen er orginalt en e34 bmw 520 men da jeg kjøpte bilen så var den komplett ombyggd til bmw 535 med m5 bremser 535gir og understell, men da selvsagt ikke godkjent ombyggd. så da lurer jeg på hvordan vil biltilsynet reagere når jeg viser bilen som 535 og ikke som 520 som det står i vognkortet? må jeg eventuelt bytte motor før jeg viser den eller kan jeg på en eller annen måte få vist bilen å godkjenne den sånn som den er nå? og vis jeg viser den med 520 motor hvordan vil di reagere på bremsene som er "litt" større enn orginalt? håper noen kyndige har svar på dette. mvh Odd Arne.
bmw-520i Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 vis dette er en 520 med m50b20 motor i originalt er det ikke mulig og registrer/godkjenne med en eldre motor en den som har stått i. er det en m20b20 motor som har stått i er det mulig og godkjenne denne som 535 men da må du senne inn søknad på denne. da er jo problemet med vekt. m30b35 har en vekt på rundt 140kg +. men alt er mulig med god nok dokumentasjon. m5 bremsene dine kan bare stå på. bremsene godkjenner de på bt siden det er bremser fra samme bil. eller er det?
Hultafors Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Okei..er enn 88 modell så jeg innbiller meg at den skal ha m20b20 motoren.? Så da må jeg altså godkjenne den først med den motoren også kan jeg søke om ombygging eller? Har ingen dokumentasjon på bremsene men jeg regner med det er fra e34 m5..
bmw-520i Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 ok. 88 mod då går det an og godkjenne den som 535 med m30b35 motor. det du gjør er og skriver søknad om motorbytte fra m20b20 til m30b35. der du vil bruke m5 bremser. og kommer til og sette alt som er forsterket på 535 på din bil som stabstag bremser osv. når søknaden er godkjent er det bare og handle inn det som mangler for at den skal bli en 535. når du har dette iorden viser du bilen.og de vil fortelle deg hva du må gjør bedre eller hva du mangler. vis det viser seg at alt er iorden får du den godkjent.
Hultafors Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Okei da vart det litt enklere å forstå Men kan jeg søke om ombygging selv om det ligger inne i systemet deres at jeg må på teknisk komtroll?
bmw-520i Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 du kan senne inn søknad ja selv om den skal i kontroll. kan ta opp til 1 måned før du får svar. har de mye og gjør kan det ta 2 også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå