Gå til innhold

18x9,5 ET35 bak E36 - Passer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet felger jeg vil ha, men er usikker på om de passer. Har googlet og søkt gjennom forumet her også, men finner ikke noe.

Foran: 18x8,5 ET35

Bak: 18x9,5 ET35

Skal på en e36 sedan med justerbart senkesett. Tenker også på å ha noe dekk strekk.

Skal bestille fra England å det er kun ett sett igjen. Håper derfor på ett raskt svar.

På forhånd, tusen takk for svar.

Skrevet

Alt går. Med valsing og dekkstrekk finnes det ingen problemer, kun små utfordringer. Hadde 9,5" et 30 på siste m3en min, da med 225/35-18 og den var lav lav med mye negativ camber :)

Skrevet

Da passer de altså på ett eller annet vis da. :-)

Jeg tenker på å ha dekk strekk, så tenkte å sette på 215\35\18 foran å 225\35\19 eller 235\35\18 bak. Har også noe negativ camber på bilen, var ikke veldig mye tror jeg men det hjelper sikkert på litt.

Skrevet
Ingen som har prøvd 9,5x18 et35 felger bak på e36 her? Hva måtte du gjøre for å få de på uten at det subbet?

Hvis du fortsatt sikter til meg, så var buene godt valset, og mye camber. kjører du 225-35 på 9.5" så blir det lik det jeg hadde.

Hvis du derimot er redd for å valse og-/eller redd for å kjøre mye camber er det ikke sikkert at dette går uten subbing.

Skrevet

Hvis jeg stiller camber til mer negativ, vil ikke det føre til ekstrem dekk slitasje på innsiden av dekket?

Jeg skal nok klare å få de til å passe på ett vis. Med strekk i dekket og valsing av hjulbuene så burde det gå.

Skrevet

Ikke 9,5 ET35, men her har du 8,5x18 ET35 (225/40) der

bilen var senket så mye det gikk uten subbing med full bil på FK Highsport uten valsing av skjermer bak

71sp7c7g3v3jp8ygber7.jpg

Her er samme felgene med samme senkesettet i bånn bak og valsede hjulbuer bak:)

bachx99m86hgub5lg6h9.jpg

Så 9,5 går nok på uten senking, men skal du ha det nedtill må valsen frem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...