Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, fra det jeg har fått med meg da jeg eide audi og hengte med vag folk var at quattro/firehjulstrekk må ha lik dekkdim på alle fire hjul med mindre du ønsker å påføre systemet en del ekstra slitasje. Kjenner ikke til Xdrive så mye, men jeg ville ha undersøkt dette før du setter på så brede hjul bak hehe

Edit:

Etter litt lesing fant jeg ut at det er en del som kjører forskjellig dekkbredde på bmw med Xdrive, men det som er viktig er at selve høyden på dekkene/hjulene er lik fremme og bak, så da må du nok frem med dekk-kalkulator og sjekke :) Om du vet dette fra før, så beklager 8)

Her er det en som har 285 bredde bak på sin e61:

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f84 ... ndex2.html

Han fikk problemer pga ulik rulleomkrets fremme og bak (høyde på dekka)

Skrevet
Vel, fra det jeg har fått med meg da jeg eide audi og hengte med vag folk var at quattro/firehjulstrekk må ha lik dekkdim på alle fire hjul med mindre du ønsker å påføre systemet en del ekstra slitasje.

Vel, ang Audi og lik dekk dim er vel ikke helt sant, der kan man ha opp til 6km/t forskjell i fart på framdekk til bakdekk uten noen som helst betydning (torsen diff iallefall). Men grunnen til at man ofte har lik dim framme og bak der, er rett og slett fordi audi ikke er typegodkjent med forskjellig dim framme og bak ;)

Men på BMW med xDrive, iallefall på min, så står det jo forskjell dekkdim framme/bak på klistrelappen i døra. Så det eneste du må passe på er at rulleomkretsen er sånn ca lik... men om 285 går på bak på E61, det må nesten noen andre svare på :) kommer jo litt ann på bredde på felg og inpress bla.

Skrevet

Tenkte på 245/35-20 fremme. Det gir 0,07% / 1.6mm i differanse på hele rulleomkretsen og 0,5mm på diameteren. Det er mindre enn vanlig dekkslitasje, men skulle vist om det går på eller om man må ned på 275.

Skrevet

Så lenge 285 går bak uten subbing, så er det bare å kjøre på det :)

På min har jeg bare 225 framme og 255 bak, men jeg syntes det er finere med litt strekk på dekka istedet for breiest mulig dekk. har en tendens til å bli litt for mye ballong for min del :) men det er jo selvfølgelig en smakssak...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...