Gå til innhold

E30 M-tech 2 Hellrot tilbake til m20


jonas1///
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått et problem med motoren nå..

Begynte å fuske å putre mer å mer og nå starter den bare på 3 sylindere..

Syl 4-5-6 som går.

Sjekket alle pluggene og da var pluggene på di 3 syl som virker våte og de 3 andre tørre.

kan virke som et jordings problem eller noe ledningstull da tankmåleren av alle ting begynte å tulle samtidig, plutselig viser den full tank hopper litt og lite bensinlampa

Noen som har opplevd noe lignende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et problem med motoren nå..

Begynte å fuske å putre mer å mer og nå starter den bare på 3 sylindere..

Syl 4-5-6 som går.

Sjekket alle pluggene og da var pluggene på di 3 syl som virker våte og de 3 andre tørre.

kan virke som et jordings problem eller noe ledningstull da tankmåleren av alle ting begynte å tulle samtidig, plutselig viser den full tank hopper litt og lite bensinlampa

Noen som har opplevd noe lignende??

Er ikke så god på elektronikk, men det kan jo være hjernen som har begynt å tulla.

Har opplevd det samme før men det var en firesylindra motor :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil, å helt rett motor! Følger med! Bra arbeid du gjør :)

Skal handle samme motor til e30n iløpet av vinteren jeg også! :)

Rett motor om den fungerer som den skal :)

Sliter med at den går dårlig og ikke skikkelig drag i den liksom..

Fusker litt også virker som den får endel falskluft så får ha et lite overblikk over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med at den ikke går som den skal enda.

Har byttet lambda da den trolig var ødelagt.

Virker som den feiltenner da den blåser ut luft og kan se en gnist mellom pakningen på innsugspjeldet og toppen av og til når den sviver, pakningen har blåst ut sikker pga dette.

Hvordan sjekke om tenningen er rett?

Har lest litt om at kilen på veiva er lett for å gå i stykker om den er chippet, noen som har vært ute for dette?

Kan jo være den bare har flyttet litt på seg ?

takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med at den ikke går som den skal enda.

Har byttet lambda da den trolig var ødelagt.

Virker som den feiltenner da den blåser ut luft og kan se en gnist mellom pakningen på innsugspjeldet og toppen av og til når den sviver, pakningen har blåst ut sikker pga dette.

Hvordan sjekke om tenningen er rett?

Har lest litt om at kilen på veiva er lett for å gå i stykker om den er chippet, noen som har vært ute for dette?

Kan jo være den bare har flyttet litt på seg ?

takker for svar!

Prøv å lån deg en tenningslampe, så skal det la seg gjøre å sjekke om tenningen er riv ruskende. Jeg har også lest at svingningsdemperen/triggerhjulet kan løsne, så det kan være det ja, meget sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sliter enda med motoren, har tatt av toppdekselet og sjekket at merkene på kammene og merket på triggerhjulet stemmer.

Kan se ut som at merkene på kammen er 3-4 mm feil, er det nok til at den ikke går skikkelig og feiltenner?

har tatt komp test og har god komp på alle syl så kan ikke være en ventil som ikke lukker helt?

som sagt så virker det som at den smeller ut kompresjon mellom topp og innsugspjeldet

Dette er jo en chippet 3,6 og har lest at det er vanlig at kjilen på veiva ryker, kan det være noe slikt som har skjedd og det har "vridd" seg litt?

Håper noen med peil på s38 kan hjelpe litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...