rimol1993 Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Halla folkens! Denne kan bli litt vanskelig å forklare, men jeg skal prøve så godt jeg kan Turboen lager en spesiell "ule-lyd" til tider, noe som bare blir verre og verre med tiden. Mistenker STERKT turbohavari snart, men vil ha bekreftelse fra flere før jeg er sikker. Hvis jeg gir full gass og drar den forbi 4000rpm (driftsvarm, ofc) så lager den en konstant ule-lyd helt opp til dit jeg må gire om. Hvis jeg ligger på lavt turtall i 2. eller 3. gir og gir full pinne opp til ca. 3000rpm, slipper gassen og holder inn clutchen kommer det også en ule-lyd når turtallet faller... Denne gangen mer som en plystreventil som du ofte finner på riskokere med bensinturbo.. o.O Fant også ut i dag at bilen bruker olje... Sikre tegn på turbohavari?
eriksen76 Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Ule-lyd har jeg hatt på min siden dag 1, men er usikker på hvor vidt jeg har det over 4000rpm (passer så si aldri 4000) vis jeg gir full pinne fra lavt turtall i 2 og plutselig slipper, så får jeg bare den artige lyden av at trykket blir sluppet ut. Hvor langt er bilen(turboen) gått? (Jeg har M47N motoren)
rimol1993 Skrevet April 16, 2013 Forfatter Skrevet April 16, 2013 Ule-lyd har jeg hatt på min siden dag 1, men er usikker på hvor vidt jeg har det over 4000rpm (passer så si aldri 4000)vis jeg gir full pinne fra lavt turtall i 2 og plutselig slipper, så får jeg bare den artige lyden av at trykket blir sluppet ut. Hvor langt er bilen(turboen) gått? (Jeg har M47N motoren) Har den dumpelyden når jeg slipper gassen jeg også, liker det ikke siden det ikke har vært der hele tiden og egentlig ikke skal være der x) Bilen har gått ca. 160 000km, Turboen har ikke vært byttet før
eriksen76 Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 ok, har hatt den lyden hele tiden jeg min har gått 198 000
bjeagle Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 min 320d har hatt slik "dumpventil-lyd" den siste tiden, fant ut at det var lekkasje på eksosanlegget rett ved turboen(flexixtykket)... kanskje verd å sjekke..
eriksen76 Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 min 320d har hatt slik "dumpventil-lyd" den siste tiden, fant ut at det var lekkasje på eksosanlegget rett ved turboen(flexixtykket)... kanskje verd å sjekke.. Aaah. Dette er da gåent til meg
rimol1993 Skrevet April 17, 2013 Forfatter Skrevet April 17, 2013 min 320d har hatt slik "dumpventil-lyd" den siste tiden, fant ut at det var lekkasje på eksosanlegget rett ved turboen(flexixtykket)... kanskje verd å sjekke.. Må prøve å finne en løftebukk å sjekke under bilen! Den løftebukken vi har hjemme passer ikke til bilen min, fordi jekkfestene på E46 er så j***a nærme midten av bilen og labbene er for lange til å treffe riktig. (+ senk så funker ikke dette ) Ser det som en håpløs oppgave å finne ut dette fra toppen av motoren uten å demontere halve bilen o.O Og hvordan forklarer dette oljeforbruket? Men takk for tips! Blir sjekket så snart jeg får muligheten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå