Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge Castrol sine sider så skal biler med gul lapp på kassa hvor det står MTF-LT-1 bruke Castrol Transmax Z (min er det gul lapp med MTF-LT-1)

Men fra BMW selv så sies det at MTF-LT-1 er erstattet av MTF-LT-2, og MTF-LT-2 skal ifølge castrol bruke Castrol Syntrans B 75W...

sååå... hvem av dem følger man? Er det informasjonen ang. MTF-LT-1 som er utdatert, og man burde bruke Syntrans B 75W (som i mitt hodet er mer egnet for manuell kasser enn en tynn automat olje) , eller følge anvisningen om Transmax Z (som det står er til automat på flasken i seg selv)

Noen som har erfaring med Transmax Z?

Oljen som kom ut fra kassa var ihvertfall like tynnflytende som vann...

Bilen det skal på er tilsvarende 528i med manuell (samme kasse og drivverk)

• 9 months later...
Skrevet

Hei! 
Har ein E39 540I 6.manuell 2001m  med gul etikett: MTF-LT-1 på girkassa

Skifta olje på kassa mi på 125 000 km ca. 
Ringte rundt og herja litt for og finne ut kva som var beste oljen på kassa, slik som deg! 
Fant også ut at MTF-LT-1 er erstatta av MTF-LT-2.... Difor fylde eg Syntrans B 75W på mi kasse. kassa virka meir tight og fin etter oljeskifte.. Så kom vinteren og med i mot 0 grader og kassa er så og sei hard og vanskeleg og få i 2.gir før motor er varm og man har kjørt i 15-20min. 
Vurderar no og prøve Transmax Z oljen for og få eit bedre ressultat... 
Har også lest om purple royal oljen, men vil helst ikkje bruke denne da denne har fått litt kritikk pga sin tynne viskositet og oppsvelmande pakningar...

Har du skifta olje på kassa di ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...