robertbeamer Skrevet April 17, 2013 Skrevet April 17, 2013 Hei! Jeg har en e36 318i. Clutchen begynte å lage ulyder når jeg tok den inn, men nå lager den lyd uten at jeg trykker den inn. Lageren mitt er nokså slitt regner jeg med, men det er sånn at jeg børr bytte hele clutch settet mens jeg er i gang når jeg bytter? eller går det fint å bare bytte lageret? clutchen er nokså ny, byttet av tidligere eier.. Takk på forhånd for svar!
Dingy Skrevet April 18, 2013 Skrevet April 18, 2013 Hvis clutch lamellen ikke er slitt, så hadde jeg kun skiftet lager.
engern Skrevet April 18, 2013 Skrevet April 18, 2013 Det lønner seg nok og bytte clutch å alt, når du først er i gang. Jeg hadde slitt utløser lager som lagde grusomme lyder når jeg trykket inn clutch pedalen. Ble da anbefalt og bytte både lager og clutch på verksted. Jeg kjøpte clutch sett på koed til ca.700kr, da følger utløserlager med også. Ellers selger de kun utløserlager til 289kr, tror jeg det var. Jeg hadde noen til og gjøre jobben for meg, prisen var den samme for bytte av hele clutchen eller kun lageret. Siden det er mye skruing for å komme til så anbefales det å skifte alt når man først gjør det.
Dingy Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 hvis du ikke skal skru selv, så skifter du alt når du først gjør det, for jobben koster mer enn delene...! og 700kr for clutch m/lager var billig så da er det ikke no tvil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå