Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen som vet om en god metode for og få ut lufteskruen når toppen på den er knekt?

Lurte også på om noen vet om ørlite grums og litt bobler er farlig i kjølevannet?

Bilen har stått en stund og dette kom nettopp, virker som jeg endelig har fått luftet den skikkelig og fått dratt rundt det resterende :)

Men det jeg lurte på er om dette kan være et større problem?

Skrevet

Er det en sånn plastikk skrue som sitter på radiatoren du snakker om? :)

Må vel bare prøve å få laga ett lite hakk i den ellerno så du kan få den ut med flattrekker..?

Grums skal det vel helst være så lite som mulig av med tanke på vannpumpe og slikt.. men tenker du på at vannet bare ser litt møkkete og ekkelt ut, eller at det er sand eller liknende i radiatoren/kjølesystemet?

Så lenge motoren ikke blir for varm og varmeapparatet i bilen fungerer fint, så skal vel kjølesystemet være bra nok luftet :)

Skrevet

Bor ett lite hull i skruen gjerne med 2-3mm bor, varm opp tuppen på en liten flatspora skrutrekker (elektrikker-trekker), press denne skrutrekkeren ned i hullet mens den er varm slik at den lager seg ett dypt spor og fester seg mens den er varm, vent tril skrutrekkeren er kald og har satt seg i skruen og da er det bare å skru den ut.

Skrevet

Har fått tak i propanbrenner idag så da blir det nok ordna :D

Grumset som ligger der virker egentlig bare som gammelt vann som har ligget tett inntil metall en stund.

Motoren blir ikke varm, men måleren inne i bilen viser rød på temp. Motoren koker ikke selvom den står der å lyser, virker mer som om den er på driftstemperatur da :)

Har ikke fått varme i varmeapperatet enda, men jeg har ikke fått den ordentlig varm og har heller ikke kjørt den noe særlig etter at jeg fikk gjennom alt vannet, vil helst ha på plass den skruen før jeg begynner og teste ut det skikkelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...