Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jadda, da ble jeg en eier av en 97mod 528i touring med tiptronic og 240.000km på telleren,

det begynte med at jeg skulle fikse opp denne bilen for en kompis men endte opp med og kjøpe den, haha.

fikk den for en grei pris så kunne ikke dy meg, denne skal fikses opp og kanskje jeg får overtalt dama til og bytte ut hennes oppbrukte golf. :roll: bmw`n er hakke bedre og kjøre med, jeg selv har en pickup som bruksbil...

touringen har nesten alt av utstyr, eneste den mangler er elektriske seter og elektrisk tiltratt tror jeg.

det jeg har gjort til nå er:

framme:

skiftet støtdempere

knirkestag/raklestag

motorolje

alle filtre

bak:

skiftet bakre nedre opphengskule

begge bremserør

skiver og klosser

har også renset interiøret da det har vært hund i bilen samt røyking [-X#-o gamplukt i solsteken sa du...

det jeg skal gjøre:

sveise begge jekkfester bak

skifte bakluke da den er pill råtten

skifte venstre skjerm

hellakkere bilen

bilder kommer straks! har klusset litt med bilder på serveren.

Skrevet

fint om du kan legge ut litt bilder av rust sveising evt i jekk festene bak.. min har begynt den også selv om det fortsatt er greitt å jekke på osv..

Mangler tiltratt, det var rart, min 528 har tilt og teleskop ratt.. trodde det var std jeg.

528 E39 er ganske greie biler, jeg har manuell da

Skrevet

da har jeg fått litt tid til overs, er nesten ferdig med og sveise jekkfeste på venstre side.

det var temmelig maltraktert så jeg måtte rette det først.

DSC02744_zps617348d9.jpg

forsterket jekkfestet en del!

DSC02747_zps3693ba53.jpg

fikk det ikke perfekt da bensintanken er i veien men godkjent da det er en bruksbil.

DSC02748_zps428d0c0c.jpg

la imellom et vått håndkle

DSC02750_zps19b2ee80.jpg

DSC02753_zps7736a3be.jpg

DSC02751_zps313ecd1a.jpg

DSC02755_zps9709b7bf.jpg

Skrevet
gøy å se at noen gidder å gjøre dette på en E39!

E39 er da bra biler som er fine å kjøre og som familiebil så at di får litt pleie skader jo ikke etter å ha levd i salt laken her til lands

Skrevet

haha, ja nå har jeg hørt det også! altså, jeg er vel ikke så begeistret over denne modellen selv men mye bil for pengene! fikk den for 21tusen inkl årsavgift så den kan absolutt kostes på litt for og leve 5-6 år til uten problemer, kurant bruksbil!

Skrevet

haha, ja nå har jeg hørt det også! altså, jeg er vel ikke så begeistret over denne modellen selv men mye bil for pengene! fikk den for 21tusen inkl årsavgift så den kan absolutt kostes på litt for og leve 5-6 år til uten problemer, kurant bruksbil!

ja, nå er jo snart modellen 20 år, så er jo ikke rart om der er litt rust på disse bilene da. og er jo kjedelig om man ikke ser slike biler om 20 år frem i tid..

• 1 month later...
Skrevet

ja, bilen er i daglig bruk av dama nå. skal legge ut noen bilder til etter hvert, har fått tak i helt ny bakluke og "m5" frontfanger som jeg må montere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...