D.Toft Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Har du lyst si hvilket verksted dette var? +1.. har poly på mine bmw`er..
BmwDieselPower Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Powerflex kan bli utslitte de ogsåDritt og møkk kommer mellom foring og metallhylse og sliter på foringa.... Disse ble byttet fra revnet orginalforing til powerflex nettop for denne EU-kontrollen... Har snakket med butikken jeg kjøpte powerflex fra, QWT, deres partner BSR skal godkjenne powerflex foringene. Aha:) Men powerflex skal jo være stivere enn orginale, så skjønner ikke hvorfor han såm tok kontrollen kunne skrive mangel på de...
eilefsen Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Powerflex kan bli utslitte de ogsåDritt og møkk kommer mellom foring og metallhylse og sliter på foringa.... Disse ble byttet fra revnet orginalforing til powerflex nettop for denne EU-kontrollen... Har snakket med butikken jeg kjøpte powerflex fra, QWT, deres partner BSR skal godkjenne powerflex foringene. Aha:) Men powerflex skal jo være stivere enn orginale, så skjønner ikke hvorfor han såm tok kontrollen kunne skrive mangel på de... Da burde du lese igjennom en gang til
jpse36 Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 har hatt flere bmwer med powerflex foringer, som har gått igjennom flere eu-kontroller på naf og andre godkjente bilverksteder. jeg trodde det var slakk man skulle sjekke på eu
OrjanBmw Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Skrevet Mai 11, 2013 Verkstedet som utførte kontrollen var ESPELAND bilrekvesita. Holder til i fjøsangerveien rett der veien deler seg i 2 og man kan enten kjøre under rundkjøringen retning minde/lagunen eller kjøre i rundkjøringen og svinge ned mot kanalveien. Verkstedet er forøvrig en del av BilXtra kjeden.
Kjell Z3 Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Verkstedet som utførte kontrollen var ESPELAND bilrekvesita. Holder til i fjøsangerveien rett der veien deler seg i 2 og man kan enten kjøre under rundkjøringen retning minde/lagunen eller kjøre i rundkjøringen og svinge ned mot kanalveien. Verkstedet er forøvrig en del av BilXtra kjeden. Ikke så rart da, det var vel en fjøsnisse som tok kontrollen
OrjanBmw Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Skrevet Mai 13, 2013 ser ut til at dette ordner seg, har avtalt med QWT som skal sjekke og godkjenne bilen. Alt er på stell, så bilen er så godt som godkjent. Fikk forøvrig svar fra POWERFLEX international som sa at man juridisk sett IKKE kan nekte en powerflex foring i eu kontroll eller teknisk kontroll med mindre man kan påvise tydelig løsgang eller slakk. Foringer generelt (orginale og uorginale) har ingen typegodkjenning (f.eks. TUV) og derfor gjelder EU direktivet om at hvis en slik del skal forbys brukt på bil, må det bevises en dårligere ytelse enn f.eks orginalforinger. Svaret fra POWERFLEX Int.: Hi Orjan, Many thanks for your email. There is absolutely no truth in what he saying to you. The bush and sleeve do not need to be bonded for them to work correctly. It is for him to provide proof to suggest that they are not legal. There is no legislative standard for replacement suspension bushes as the original components are not type approved and this is recognised by TUV. Our parts are of equal quality and do the same job as required by the standard parts. Our bushes only differ by design and colour but their function is the same. The quality of our Polyurethane parts matches the quality of the components which are or were used for the assembly of the motor vehicle in question as mentioned in article 1400/2002. Test have proven that our Polyurethane bushes perform outlast the standard item, proving their quality. I have included a letter that was sent to us by TUV. Kind Regards James Bourn ~ Sales Manager ***************************** EPTG Ltd POWERFLEX 7 Union Buildings Wallingford Road Uxbridge UB8 2FR ENGLAND
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå