Gå til innhold

Powerflex foringer godkjent for EU/biltilsynet?


Anbefalte innlegg

Skrevet
Powerflex kan bli utslitte de også:P

Dritt og møkk kommer mellom foring og metallhylse og sliter på foringa....

Disse ble byttet fra revnet orginalforing til powerflex nettop for denne EU-kontrollen...

Har snakket med butikken jeg kjøpte powerflex fra, QWT, deres partner BSR skal godkjenne powerflex foringene.

Aha:)

Men powerflex skal jo være stivere enn orginale, så skjønner ikke hvorfor han såm tok kontrollen kunne skrive mangel på de...

Skrevet
Powerflex kan bli utslitte de også:P

Dritt og møkk kommer mellom foring og metallhylse og sliter på foringa....

Disse ble byttet fra revnet orginalforing til powerflex nettop for denne EU-kontrollen...

Har snakket med butikken jeg kjøpte powerflex fra, QWT, deres partner BSR skal godkjenne powerflex foringene.

Aha:)

Men powerflex skal jo være stivere enn orginale, så skjønner ikke hvorfor han såm tok kontrollen kunne skrive mangel på de...

Da burde du lese igjennom en gang til ;)

Skrevet

har hatt flere bmwer med powerflex foringer, som har gått igjennom flere eu-kontroller

på naf og andre godkjente bilverksteder.

jeg trodde det var slakk man skulle sjekke på eu

Skrevet

Verkstedet som utførte kontrollen var ESPELAND bilrekvesita.

Holder til i fjøsangerveien rett der veien deler seg i 2 og man kan enten kjøre under rundkjøringen retning minde/lagunen eller kjøre i rundkjøringen og svinge ned mot kanalveien.

Verkstedet er forøvrig en del av BilXtra kjeden.

Skrevet
Verkstedet som utførte kontrollen var ESPELAND bilrekvesita.

Holder til i fjøsangerveien rett der veien deler seg i 2 og man kan enten kjøre under rundkjøringen retning minde/lagunen eller kjøre i rundkjøringen og svinge ned mot kanalveien.

Verkstedet er forøvrig en del av BilXtra kjeden.

:lol: Ikke så rart da, det var vel en fjøsnisse som tok kontrollen :lol::lol:

Skrevet

ser ut til at dette ordner seg, har avtalt med QWT som skal sjekke og godkjenne bilen. Alt er på stell, så bilen er så godt som godkjent.

Fikk forøvrig svar fra POWERFLEX international som sa at man juridisk sett IKKE kan nekte en powerflex foring i eu kontroll eller teknisk kontroll med mindre man kan påvise tydelig løsgang eller slakk.

Foringer generelt (orginale og uorginale) har ingen typegodkjenning (f.eks. TUV) og derfor gjelder EU direktivet om at hvis en slik del skal forbys brukt på bil, må det bevises en dårligere ytelse enn f.eks orginalforinger.

Svaret fra POWERFLEX Int.:

Hi Orjan,

Many thanks for your email.

There is absolutely no truth in what he saying to you.

The bush and sleeve do not need to be bonded for them to work correctly.

It is for him to provide proof to suggest that they are not legal.

There is no legislative standard for replacement suspension bushes as the original components are not type approved and this is recognised by TUV.

Our parts are of equal quality and do the same job as required by the standard parts.

Our bushes only differ by design and colour but their function is the same. The quality of our Polyurethane parts matches the quality of the components which are or were used for the assembly of the motor vehicle in question as mentioned in article 1400/2002.

Test have proven that our Polyurethane bushes perform outlast the standard item, proving their quality.

I have included a letter that was sent to us by TUV.

Kind Regards

James Bourn ~ Sales Manager

*****************************

EPTG Ltd

POWERFLEX

7 Union Buildings

Wallingford Road

Uxbridge

UB8 2FR

ENGLAND

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...