Gå til innhold

1986 528I, SOLGT!.


e28stian
 Share

Anbefalte innlegg

528i selges.

Gått ca 278120 km per 29 april 2013

Høyste Bud Over 20k, som den står og da med delene som er på stedet.

Morrobil med potensiale for mange gode timer på vei og bane.

dvrnmbwdjlagw5knhc2q.jpg

EU OK til august 2014.

Årsavgift selvsagt betalt.

Bilen er ikke noen orginal garasjedronning, men har lagt mange timer med arbeide og mange nye deler i den.

Motoren fortjener en honing og nye stempelringer for å yte sitt beste,toppen har blitt pent stelt og har nesten fått alt av bevegende deler skiftet.

Akkurat montert en splitter ny fordeler i bilen, justert og prøvekjørt idag (29.04.2013).

Følger med ekstra fordelerlokk og rotor.

Kun saklige henvendelser og spm aksepteres, håning og trolling vil bli rapportert til moderator.

Karosseri.

Ene hjulbuen fikk litt skader under "dagmar" og det er en litt rust under listene på frontrute.

e34 Bumper conversion, skrudd fast i orginale støtfangerfester.

bredere hjulbuer, 5 cm bak, 3 cm foran, i sveiset stål fra e34 og e32 donorbiler.

Hvite blinklykter bak.

Selvsagt takluke som virker, endog manuell.

17" Alutec sommerhjum med 19 mm innpress. 215\40\17 hancooc rs2 semislick foran, 235\45\17 bak.

15" bbs krysseiker vinterhjul med 205\60 15 piggfri dekk på,litt slitne men ok for en sesong

Custom rennelakk ;-)

Understell.

Lesjøfors senkefjærer. Godkjent og innskrevet i vognkort.

Koni justerbare støtdempere foran, bilstein advantage bak.

-(bak er akkurat nå montert forsterkede standardlengde fjærer med bilstein advantage, medfølger lowtech\lesjøfors fjærbein til bakenden, tar halvtime å bytte over).

-M5 anti sway bars, 25\19, m5 feste sveiset inn i vangen, kjøpt nye hos gs bildeler.

-installert nye m5 fjærbeinstag foran for abs versjonen, epoxylakkert for å stå imot steinsprut osv, kjøpt hos gs bildeler, kostet 9000.

-Powerflex foringer i øvre bærearm i forstillingen.

-Ireland Engineering poly foringer i bakre bærebru.

-Alle stag i forstillingen skiftet for ett år siden.

-3,73 25% Differensial fra e30 325.

-gs performance poly\aluminium girkasseforinger, stivt og høylytt.

Bremser.

e34 535i Bremsekalipere, frontene er 5 år gamle og ble kjøpt nye hos gs blideler.

310 gange 10 skiver bak

310 gange 22 mm ventilert foran.

Greenstuff belegg hele veien rundt

Goodridge stålomspunnede bremseslanger.

Motor.

Planet og portet topp med alle nye pakninger, to år og under 4500 km siden.

--Shrick 282\282 Kamaksling

--Ireland engineering forsterkede vippearmer

--Ireland engineering doble racing ventilfjærer

--Nye vippearmsakslinger

--halvparten av ventiler skiftet for to år siden.

--Vippearms retainere på alle 12 vippearmer.

-ny vannpumpe for 1.5 år siden.

-Walbro 255 bensinpumpe.

-Ireland engineering bensintrykksregulator.

-Bensinslanger skiftet for 1.5 år siden.

-rustfri catchtank, fanger opp fuktighet og urenheter som ellers går rett til innsuget igjen.

-Schmiedmann rustfritt grenrør koblet mot ekstra lange sekundærrør og tilslutt til 2,5 toms rustfritt eksosanlegg.

-Dynamo skiftet for 1 år siden.

-Megasquirt spark&extra 29y4 kode.

-separat system som kan byttes over med bryter mens man kjører.

-satt opp for wasted spark med sensor på fremre svinghjul for tenningstidspunkt osv.

-Coilpack og tilhørende kabler medfølger.

- Innovate Motorsports lc1 Lambda system.

-Knock detection system

-Onboard pc med 7" flip up monitor for å overvåke og justere datasprutet.

Aluminiumsradiator.

Elektrisk kjølevifte konvertering.

Batteri montert i bagasjerom med avbruddsbryter i cockpit.

Girkasse.

-6 pucka clutch fra clutchnet.

-Shortshifter fra schmiedmann.

Interiør.

-OMP TRS Bøttestol fia ok til 2015.

-TRS 4 Punkt seler med fia godkjenning.

-Olje trykk og tempratur målere.

-Boost\vaacum måler.

-Lambda\O2 måler.

-Lenbar sportsstol på passasjersiden.

-Aluminiums pedalsett, ac scnitser copi.

Ekstra deler, kan om ønskelig medfølge, må evt avtales da de ligger et stykke unna.

Turbo manifold fra cartech, passer t4 turbinhus.

t3t4 hybrid turbo og detaljer for å montere denne på manifolden.

Turboeksos som passer på v bånd flens på eksisterende eksosanlegg.

Borret og gjenget oljefilterhus og oljeslanger for å gi turboen tilførsel.

Slanger og rør og klemmer for tilkobling av turbo.

40 mm BOV (Pop off ventil.)

Orginalskjermer og dører samt div karroserideler, obs ligger på fosen og må tilrettelegges hvis dette ønskes med.

Det er sikkert flere detaljer som jeg ikke husker, men summen med deler som har blitt investert og montert kommer fort opp i godt over 80 k.

Bilen står i Haram.

Huff dette lå tungt for blodpumpa.

-stian.

5g8oxib26yrqtyl1jkbh.jpg

kqkfn93hescoym925o4m.jpg

d9ksu5k7gpefp9kqtnh8.jpg

g48yw6auhbt0bage975g.jpg

Typisk e28 rust i bag lokk kant.

6kqan18v1alwlrp64l4h.jpg

Motorrom Med ny fordeler, montert og justert inn d 29.04.2012

puc5yjpzlaxylamc9d95.jpg

Bedre synsvinkel over grenrør og coilpack samt kaldlufts inntaket.

5txfykmmjdr7hoynoffb.jpg

Kabinen, kun det som trengs, ingen fuktsamlende tepper i denne bilen, de orginale ble fjernet da de var misfarget og utslitt.

81t8fb1316gx98y2p5fw.jpg

kqvt8qrc35e1bee9yjg0.jpg

Litt på undersiden av bilen

Oppheng og bremser foran

nj1dch7bfkyza1kvp6gp.jpg

Kanal ene siden, den andre er i samme stand.

lf0jo2fqean53zalhr9e.jpg

Cockpit, lærratt i god stand, litt patina men ikke slitt eller løst.

uhm2lfv9jurlsjy1wjn6.jpg

Topp mot bakende.

fx5cvkrmt7vf7e57g7wv.jpg

Topp mot tannhjul og drivkjede.

ogashz8be3jzs379x49w.jpg

Fortsatt HBO 20, for en tusing oveni kan det følge med et OMP Ratt med tilhørende nav til bilen. (fin splines).

22 hvis det skal følge med de ekstra delene pluss eventuelle fraktkostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilleggs informasjon.

Bunnpanne er også skiftet til en helt ny, kjøpt hos gs bildeler.

Ved siste eu kontroll registrerte avgassmåingen så lite co2 at blandingen måtte fetes opp vedlig mye før utstyret registrerte noe som helst, dette på 40% e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hjulbue skade har blitt utbedret.

Igjen, bilen selges for penger, tar ikke innbytte i div motorsykler eller biler.

For de som lurer, det er orginal chassis, ikke to biler som er sveiset sammen fordi fronten er grå og resten sort :wink:

Slår av en tusing på prisen hvis den blir solgt snart. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...