Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har problemer med bremsene på min E39. Det begynte i vinter, at bremsene (OG bremsepedalen) hengte seg på etter at bremsene fikk litt temperatur. Altså ikke når bil/bremser var kalde.

Nå går det stål mot stål venstre bak, og det er ikke akkurat behagelig, eller särlig bra å kjöre med.

Jeg har sjekket brönnen hvor bremsekraftforsterker befinner seg, og der er det knusk tört. Det var det også tidligere i vinter, og ingenting tyder på at det har värt vått der.

Var nå ute for å lufte bremsene, da jeg tenkte kanskje det var mye vann og görr i bremseväsken. Det kom ut "fresch" bremseväske, så dette er nok heller ikke årsaken.

Hva andre ting bör jeg sjekke? Kan calipperen i seg selv henge seg på, og forårsake at også bremsepedalen må "vippes" ut igjen etter å ha trykket den inn?

Jeg setter stor pris på litt hjelp, da jeg trenger bilen i morgen tidlig :?

Skrevet
Hovedsylinder kanskje? Eller treghet i pedal? Eller kanskje bremsekraftforsterker. .?

sent by me, with Tapatalk 2

Jeg tok av deksel for å sjekke pedal og det som hører til, og det så fint ut. Kan nok mulig være bremsekraftforsterker, men den har nok ikke tatt inn vann slik at den har frosset. Kan BKF allikevel ta kvelden, sånn uten videre? Hovedsylinder, hva snakker vi om da? :)

Skrevet

sannsynligvis hovedsylinderen som kan ryke under lufting hvis man presser pedalen helt i bunn når man pumper med beinet,kan jo være mange år siden bremsevæsken er skiftet helt.Anbefaler å bruke trykkluft metoden med luft fra ett dekk som kobles til beholderen,da unngår man å overbelaste hovedsylinderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...