Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, gikk til innkjøp av bmw e46 i slutten av fjoråret.

Har nå hatt bilen en stund og fått på igjen sommerdekka. Først nå la jeg merke til noe som virker litt merkelig.

Har 8,5x18 felger med ET35 rundt hele.

Hun som hadde bilen før meg hadde ikke hatt den lenge. MEN, hun hadde fått på den justerbart senkesett som er godkjent i vognkort 06.09.12(altså ikke lenge siden).

Dette vil da si at hun også har hatt den til hjulstillingskontroll.

Jeg la merke til at hjulet fremme på passasjersiden sitter mye lenger inne i hjulbuen enn det på førersiden.

Bilder:

IMG_0926_zps5010280c.jpg

IMG_0925_zps051ea1e1.jpg

Kan det være spissinga her som er helt på tryne?

Er ganske sikker på at slik det ser ut på førersiden er slik det skal være med disse felgdimmensjonene.

Synes dette virker litt sketchy i og med at det ikke er lenge siden hjulkontroll.

Om dette er spissinga, er det noe prob å justere den selv? :)

Mvh

Fredrik

Skrevet

Der var det noe feil ja,kjørt i en fortauskant?ville skrudd av hjulet å sjekket nøye,spissing bør justeres i ett apparat,nesten håpløst å justere riktig selv.

Skrevet

Jaanei jeg har ikke truffet noen kant, sklei av vegen med den i vinter og skadet bakenden, men tror nok det stort sett var bagasjerommet som tok støyten for det. frykter at hun som hadde bilen før meg kan ha gjort det, for på bildene i annonsen var felgene strøkne, men da jeg kjøpte den var alle kantene grovt misshandlet. en av felgene spessielt. Manglet store biter av dekket til og med.

Skrevet

veel ja, får sette av en dag å sjekke det ut :)

Hva burde jeg se etter? skader på stag/bærearmer, hvordan ser jeg om tårnlageret er gåent? må jeg av med disse toppene på dempern?

Den sporer da forresten noe voldsomt nå med brede felger, altfor mye. Må krige for å holde den på vegen om vegflatene er litt nedslitt, det kan vel være dette som kan være grunnen til det, right? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...