Magnisx Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Hei, er ute etter en førstegangsbil for tiden og fant denner her : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40892937 Hva tror dere om den? Prata med fyren og han sa at gir og motor var gått 192, karroseri 330. Any thoughts, så jeg ikke går på en smell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Hei, den så ryddig ut til den prisen. Et par ting jeg ville sjekket: Rust, rust og atter rust. Bilen har gått 330K og dermed utsatt for mye veislitasje og salt. Jeg leser ut ifra annonsen at bilen ikke er godkjent med b28 motoren, har du et bevisst forhold til det? Utifra slik det ser ut så har bilen blitt skrudd på av nåværende eier, og det kan selvfølgelig være veldig bra, men ikke alle er like flinke, så spør å grav litt rundt vedlikehold han har gjort og hvordan. Sjekk autopower for vanlige feil på denne modellen, men som et utgangspunkt sjekk farge og tilstand på olje, lytt etter tikking eller unormale lyder fra motor og kassen. Kassen skal gire og gå i gir enkelt og stille, sjekk også sport-funksjon osv. Så egentlig fin ut altså, men kontroller den nøye, enten selv eller hvis du kjenner noen som har peil. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnisx Skrevet April 24, 2013 Forfatter Share Skrevet April 24, 2013 Hei, den så ryddig ut til den prisen. Et par ting jeg ville sjekket:Rust, rust og atter rust. Bilen har gått 330K og dermed utsatt for mye veislitasje og salt. Jeg leser ut ifra annonsen at bilen ikke er godkjent med b28 motoren, har du et bevisst forhold til det? Utifra slik det ser ut så har bilen blitt skrudd på av nåværende eier, og det kan selvfølgelig være veldig bra, men ikke alle er like flinke, så spør å grav litt rundt vedlikehold han har gjort og hvordan. Sjekk autopower for vanlige feil på denne modellen, men som et utgangspunkt sjekk farge og tilstand på olje, lytt etter tikking eller unormale lyder fra motor og kassen. Kassen skal gire og gå i gir enkelt og stille, sjekk også sport-funksjon osv. Så egentlig fin ut altså, men kontroller den nøye, enten selv eller hvis du kjenner noen som har peil. Lykke til!! Har ikke noe forhold til byta motor nei, så fyll meg gjerne inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snadder Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt den inn på en verkstedstest. Det koster 1000-1200kr. Husker jeg ikke feil, så er oppheng/foringer til disse dyre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Hei, den så ryddig ut til den prisen. Et par ting jeg ville sjekket:Rust, rust og atter rust. Bilen har gått 330K og dermed utsatt for mye veislitasje og salt. Jeg leser ut ifra annonsen at bilen ikke er godkjent med b28 motoren, har du et bevisst forhold til det? Utifra slik det ser ut så har bilen blitt skrudd på av nåværende eier, og det kan selvfølgelig være veldig bra, men ikke alle er like flinke, så spør å grav litt rundt vedlikehold han har gjort og hvordan. Sjekk autopower for vanlige feil på denne modellen, men som et utgangspunkt sjekk farge og tilstand på olje, lytt etter tikking eller unormale lyder fra motor og kassen. Kassen skal gire og gå i gir enkelt og stille, sjekk også sport-funksjon osv. Så egentlig fin ut altså, men kontroller den nøye, enten selv eller hvis du kjenner noen som har peil. Lykke til!! Har ikke noe forhold til byta motor nei, så fyll meg gjerne inn? Rent driftsikkerhets-messig har det jo ingen betydning, men en bil skal jo være godkjent med en motor som er ment for akkurat den bilen. Ergo kan det være forskjeller i bremser, understell og vektbestemmelser som gjør at andre ting også må byttes. Nå vet jeg ingenting om det gjelder her, men en bil uten godkjent motorbytte bør være noe billigere enn en orginalbil. PS: skulle du mot formodning krasje og et ikke-godkjent motorbytte blir avdekket, kan du bli hengt av forsikringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 er ikke så lett å se forskjell på en b25 og b28 motor skal ikke være vanskelig å godkjenne dete heller, er snakk om å bare bytte til ventilerte skiver bak. gje gass på bilen, sjekk rust, kuler og foringer. sjekk oljelekkasje på motor. se etter blårøyk ved oppstart, kjenn etter om girkassen girer mykt og fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnisx Skrevet April 24, 2013 Forfatter Share Skrevet April 24, 2013 hvordan er det å få godkjent motorbytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Om den erså bra som den ser ut for såhardu god bil for lite penger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå