Gå til innhold

Bagasjerommet på e36 går ikke opp. Må borre, men hvor?

engern
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke åpnet bagasjelokket på min e36 sedan 94 modell.

Låseknappen bak på bagasjen kan trykkes inn, men lokket kan fremdeles ikke åpnes. Knappen setter seg som oftest fast helt inne også. Må bruke nøkkel og dra den ut igjen.

Jeg har sentral lås og fjernkontroll på den og det høres ut som om bagasjelokket låser seg opp,men det kan være motor til sentrallåsen jeg hører.

Jeg har ikke nøkkel som passer i låsen heller.

Jeg har søkt på nett og funnet ut at man kanskje kan borre ett lite hull bak skiltet for å åpne bagasjelokket , men hvor skal jeg borre?

Hadde planer om og borre rett i låseknappen og borre opp hele låsen men det er kanskje en dårlig ide??

Det er UMULIG å komme inn i bagasjen via baksetet. Bak baksetet sitter det en mdf plate som dekker hele veggen baki der, på den sitter det 2 forsterkere og kabler. Bak der igjen står det en diger basskasse. Så den løsningen har jeg gitt opp.

En siste løsning jeg har hørt om er å knuse baklykta å komme til låsen derfra , men den måten er jeg usikker på.

Er det noen her som har borret opp lås eller lagd hull bak skiltet for å få opp bagasjen på e36? Hvor borret du? Hvordan fikk du det opp?

Er takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problem men jeg hadde heldigvis ikke annlegg i bagasjen på det tidspunktet. Om du skal borre så tror jeg du havner ved feil vaier, for tror den du må dra i for å låse opp er den som går rett opp og den for å åpne bagasjerommet er den som går til siden. Om ikke jeg tar 100% feil her da.

Håper du finner en løsning!

ctxgm587qrge9moe1b9m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bak bensinlokket. Noen kupeebiler har en nødløsning plassert der.

Stasjonsvogner har denne gjerne plassert inne i bagasjerommet bak sidedekselet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa.. sitter av og til en hendel i bagasjerommet for å åpne bensinlokket.. :)

Støtter den :)

Skal ikke se bort i fra at dere har rett i det altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Ser ikke ut til at det er noen nødåpner til bagasjerommet noen steder :-( så dere har nok rett.

Bare borret dere rett igjenom hele låsen Mattae?

Lurer på om jeg ikke skal prøve den løsningen, siden det ikke koster mange kronene for brukt lås fra koed. Også slipper jeg å lage stort hull bak skiltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...